Brytyjska firma Miller Oils opracowała nowy, w pełni syntetyczny olej Trucksynth FE 5w30. Jest to przeznaczony do mocnych silników wysokoprężnych środek typu Low SAPS, czyli preparat charakteryzujący się niskim poziomem zawartości popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S).
Skład oleju pozwala zminimalizować zużycie paliwa w silnikach najnowszej generacji, spełniających normy emisji spalin Euro IV i Euro V. Olej Trucksynth FE 5w30 spełnia ponadto wymagania stawiane przez firmy Volvo (VDS-3, Volvo CNG), Daimler-Chrysler/Mercedes (228.51), MAN (M3477) oraz przez innych europejskich i amerykańskich producentów pojazdów.
Wśród zalet nowego środka firma Miller Oils podkreśla maksymalnie wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju, doskonałą ochronę silnika przed zużyciem (będącą wynikiem zastosowania nowej formuły) oraz ograniczenie zużycia paliwa (dzięki zmniejszeniu tarcia). Trucksynth FE 5w30 nadaje się zarówno dla silników z systemem oczyszczania spalin DPF (filtrem cząstek stałych), jak i SCR. Nie bez znaczenia jest także niższe zużycie oleju, niezbędne do spełnienia rygorystycznych norm emisji spalin.
0 komentarzy dodaj komentarz