Pojazd Ferrari 458 Italia GT2 wyposażony w elementy produkowane przez firmę Delphi zwyciężył w ostatnim 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zawody odbyły się na torze Circuit de la Sarthe we Francji. W samochodzie wyścigowym Ferrari 458 Italia GT2 zamontowano dostarczony przez Delphi skraplacz, sprężarkę, moduł HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) oraz przewody zasilające.
Vincent Fagard – dyrektor zarządzający europejskiego wydziału Delphi Thermal Systems – podkreśla, że jego firma rozpoczęła współpracę z zespołem Ferrari już na bardzo wczesnym etapie projektowania modelu 458 GT2. W efekcie powstał system klimatyzacji zgodny z wymaganiami samochodów wyścigowych i całkowicie zoptymalizowany właśnie pod kątem takich pojazdów.
Opracowany dla modelu 458 Italia skraplacz dla wersji GT2 został zbudowany na bazie standardowych komponentów; urządzenie dostosowano do potrzeb samochodu wyścigowego w taki sposób, aby ograniczyć jego negatywny wpływ na chłodzenie silnika i opór aerodynamiczny. Sprężarka dla pojazdu w wersji wyścigowej jest o 2,2 kilograma lżejsza od wersji standardowej i zużywa o 30 procent mniej energii. W urządzeniu zastosowano również pochłaniacz drgań mogący wytrzymać większe wibracje, których należy się spodziewać w przypadku samochodów wyścigowych. Moduł HVAC został poza tym zmodyfikowany tak, aby nie wykonywał zadań, które nie są wymagane w samochodach wyścigowych – między innymi nie przeprowadzał recyrkulacji powietrza ani nie pracował dwustrefowo.
Produkowane przez Delphi skraplacz, sprężarka i moduł HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) zostały zainstalowane w samochodzie wyścigowym Ferrari 458 Italia GT2
Przewody zasilające zainstalowane w samochodzie wyścigowym Ferrari 458 Italia GT2
0 komentarzy dodaj komentarz