Ponad 40% samochodów użytkowanych w Europie korzysta z produkowanych przez Denso wymienników ciepła, czyli chłodnic cieczy, powietrza, oleju, a także skraplaczy i parowników klimatyzacyjnych.
Nowatorska konstrukcja i innowacyjna technologia wytwarzania chłodnic Denso dodatkowo zwiększa ich efektywność, ponieważ wymiennik o powierzchni czołowej 0,2 m2 ma aktywną powierzchnię wymiany ciepła 6 m2. Przy produkcji chłodnic wykorzystywana jest metoda lutowania twardego, zapewniająca lepszy kontakt wężownicy z użebrowaniem i wydajniejszą wymianę ciepła. Zastosowanie zaawansowanych stopów metali lekkich zapewnia wysoką przewodność cieplną i wpływa na obniżenie masy podzespołu. Gwarancją efektywnej pracy i długiego, bezawaryjnego użytkowania są rygorystyczne testy jakościowe, przeprowadzane we wszystkich fazach wytwarzania.
Wymiennikom ciepła przeznaczonym do pierwszego montażu pojazdów odpowiadają analogiczne pod względem przeznaczenia i jakości produkty Denso dostępne na europejskim rynku wtórnym. Ich oferta obejmuje obecnie 880 pozycji katalogowych i aż 4600 możliwych zastosowań.
Jeśli więc zachodzi potrzeba wymiany którejś z tych części zamiennych, należy przed złożeniem zamówienia u współpracującego z warsztatem dystrybutora dokładnie ustalić jej numer katalogowy, jak również stan techniczny wszystkich dochodzących do niej przewodów i złączy, by w razie potrzeby wymienić je na nowe i oryginalne. Zaniedbanie tych wymogów może być przyczyną awarii nowego podzespołu, wycieków płynu roboczego lub szkodliwych drgań.
Po zrealizowaniu dostawy, a przed przystąpieniem do montażu – trzeba koniecznie sprawdzić raz jeszcze wszystkie wymiary nowego wymiennika oraz stan jego elementów dodatkowych, takich jak łączniki korki, czujniki i przełączniki.
Z nową chłodnicą należy obchodzić się ostrożnie, by nie uległa fizycznemu uszkodzeniu. Przed jej zainstalowaniem powinno się sprawdzić, ewentualnie wymienić lub naprawić elementy montażowe (są to czynności proste do wykonania), które współpracowały z uszkodzoną chłodnicą, takie jak tulejki i przewody gumowe. Po wymianie należy napełnić układ płynem chłodzącym, w sposób zgodny ze specyfikacją producenta pojazdu. W dalszej kolejności trzeba sprawdzić poprawność załączania się elektrycznych wentylatorów chłodnicy lub poprawność działania wiskozowego sprzęgła wentylatora. W przypadku wątpliwości rozstrzygające są zalecenia producenta pojazdu dotyczące układu chłodzenia silnika.
Procedury naprawcze i metody postępowania można znaleźć w dokumentacji serwisowej danego pojazdu bądź na platformach informacyjnych. Zgodnie z Dyrektywą EU 1400/02 (B.E.R) producent samochodu ma obowiązek udostępnienia dokumentacji serwisowej warsztatowi, który dokonuje wymiany części.
Szczegółowe informacje na temat pozycji katalogowych i zakresu zastosowań elementów układów wymiany ciepła zamieszczono w katalogu Denso na lata 2011/2012. Można je również uzyskać w Denso Europe B.V. Business Unit Aftermarket.
2017-07-26 12:12
Dyrektywa EU 1400/02
qqW
Nie ma takiej dyrektywy jak EU 1400/02.
1 komentarzy dodaj komentarz