Ekonomiczne aspekty prowadzenia serwisu oponiarskiego to, wbrew pozorom, pojęcie bardzo rozległe. Nie powinno być jednak całkowicie obce właścicielowi takiej placówki, jeśli zależy mu na finansowym sukcesie.
Nie chodzi tu o umiejętność przewidywania zjawisk makroekonomicznych, bo z tym, jak wiemy, nie radzą sobie nawet globalne korporacje i państwowe rządy, lecz o przemyślane reakcje na zjawiska mikroekonomiczne o lokalnej skali. Z tej perspektywy wyraźnie widać, jak rynek eliminuje podmioty niedostosowane do zmieniających się trendów.
Do głównych błędów popełnianych w przypadku serwisów ogumienia należą: zła lokalizacja działalności, jej profil nieadekwatny do potrzeb klientów, niski standard wyposażenia (częste awarie, ograniczony asortyment usług), niedostateczne kwalifikacje lub motywacje personelu, nieprzemyślane i niesystematyczne działania marketingowe lub nawet całkowity ich brak.
Powyższe oceny wynikają nie tylko z moich osobistych doświadczeń, lecz głównie z ponad dwudziestoletniej historii działalności firmy Le-Gum jako dystrybutora wyposażenia warsztatowego. Na ich podstawie opracowaliśmy niekonwencjonalny model biznesowy w postaci mobilnego serwisu opon. Rozwiązanie to pozwala skorygować sukcesywnie wszystkie spośród wspomnianych mikroekonomicznych błędów.
Tak więc: świadczenie usług w terenie umożliwia poprawienie nietrafnej lokalizacji, a także pozyskanie klientów flotowych preferujących usługi świadczone w ich siedzibach jednorazowo dla większej ilości pojazdów. Samochód serwisowy może i powinien być nośnikiem wizualnych reklam swej macierzystej firmy, docierających do szerokich kręgów lokalnych odbiorców. Dzięki mobilności usług firma zyskuje przewagę nad lokalnymi konkurentami. Uzyskana w ten sposób poprawa finansowej kondycji i perspektyw rozwojowych firmy pozwala jej inwestować w urządzenia innowacyjne, o większej funkcjonalności i wyższej jakości, jak również w rozszerzenie lub modyfikację usługowej oferty. Przecież pojazd serwisowy łatwo, szybko i tanio daje się dostosować do potrzeb obsługi układów klimatyzacji, mobilnej myjni parowej lub innych podobnych specjalności.
Samochód mobilnego serwisu ogumienia z własnym agregatem prądotwórczym i możliwością podłączenia do sieci energetycznej
Firma Le-Gum jako autoryzowany dystrybutor marki M&B zapewnia zainteresowanym inwestorom kompleksową obsługę w zakresie przygotowania, rozbudowy i modernizacji mobilnego serwisu – od wyboru pojazdu, urządzeń, aranżacji wnętrza, aż po reklamę wizualną. Pojazd może pełnić funkcję serwisu opon (w wariancie osobowym, ciężarowym lub mieszanym) wyłącznie albo w konfiguracji z innymi usługami. Zabudowa wykonywana jest na bazie estetycznych i łatwych w utrzymaniu blach aluminiowych, pod którymi ukrywana jest instalacja pneumatyczna i elektryczna (z możliwością zasilania zewnętrznego). Całość odpowiada warunkom SEP i UDT.
Podstawowe oprzyrządowanie stanowią niezawodne w trudnych warunkach montażownice i wyważarki włoskiej firmy M&B. Dystrybutor gwarantuje ich wysoką jakość, funkcjonalność oraz długookresowy serwis. Pozostałe urządzenia to: włoskie kompresory marki GIS i podnośniki marki Cattini, niemieckie agregaty prądotwórcze marki Endress (o mocy 5,6-14 kW).
Od 2010 r. wykonano już kilkanaście takich pojazdów. Zleceniodawcami, poza klientami z Polski, są firmy z Niemiec, Ukrainy i Białorusi. Pierwszy egzemplarz z powodzeniem pracuje w Warszawie, znanej z trudnych warunków komunikacyjnych i wymagającej klienteli. Szczegóły projektu będzie można poznać na stoisku PP Le-Gum podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej w dniach 12-15 kwietnia 2012 r. w Poznaniu, na stronie internetowej www.legum.pl oraz w miesięczniku „Autonaprawa” w następnej publikacji tego cyklu.
Cdn.
Zobacz także:
0 komentarzy dodaj komentarz