W 1994 roku koncern ZF rozpoczął produkcję amortyzatorów o zmiennych parametrach tłumienia CDC (Continuous Damping Control). Obecnie, po niespełna 20 latach, wytwarzana jest już czwarta generacja elementów tego typu. W pierwszej połowie 2012 roku na linii produkcyjnej fabryki w Schweinfurcie powstał dwunastomilionowy egzemplarz amortyzatora CDC marki Sachs.
Początkowo amortyzatory CDC były przeznaczone tylko dla droższych pojazdów, należących do segmentu premium. Obecnie trafiły one także na wyposażenie wielu popularnych aut z klasy kompaktowej.
W samym tylko 2011 roku firma ZF wyprodukowała ponad 2,1 miliona amortyzatorów CDC do pierwszego montażu w pojazdach osobowych marek Alpina, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Maserati, Opel, Rolls-Royce, Mercedes-Benz, Porsche i Volkswagen. ZF sprzedaje poza tym amortyzatory CDC na niezależnym rynku części zamiennych. Przedstawiciele firmy ZF zakładają, że do 2016 roku produkcja amortyzatorów CDC do aut osobowych osiągnie poziom 3 milionów sztuk rocznie.
Amortyzatory Sachs CDC automatycznie dostosowują się do jakości nawierzchni. Układy CDC bazują na czujnikach mierzących pionowe ruchy osi pojazdu (szczególnie podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów). Odpowiednie urządzenie kontrolne przetwarza informacje z czujników i w czasie rzędu milisekund dopasowuje do warunków drogowych siłę tłumienia amortyzatorów, zmieniając za pomocą elektromagnesów wielkość przepływu oleju.
Współcześnie konstruowane amortyzatory CDC są wyposażone w dwa elektronicznie sterowane zawory proporcjonalne. Elementy te niezależnie od siebie regulują siły ściskania i rozciągania amortyzatora. Podwójny układ sprawia, że przełączanie ustawień amortyzatora jest bardziej precyzyjne niż wtedy, gdy do dyspozycji jest tylko jeden zawór proporcjonalny.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz