Fast Repair, czyli po polsku szybka naprawa, to nazwa opracowanej przez DuPont Refinish usługi dostosowanej optymalnie do obecnych oczekiwań warsztatów lakierniczych i wielu ich potencjalnych klientów.
Metoda Fast Repair pozwala na dokonanie naprawy wyłącznie małej, uszkodzonej części powłoki, bez konieczności lakierowania całego elementu nadwozia. Dzięki temu warsztaty lakiernicze, a nawet mobilne punkty naprawcze, mogą zwiększyć swe handlowe obroty, pozyskując nowych klientów, którym tradycyjne lakiernie nie są w stanie zaoferować szybszej i tańszej usługi.
Świadczona przez DuPont Refinish pomoc w podjęciu tego rodzaju działalności obejmuje: szczegółową instrukcję techniczną i marketingową, tzw. Linijkę Fast Repair do oceny rozmiarów i kwalifikacji uszkodzeń, materiały reklamowe (plakaty, ulotki) i praktyczne szkolenia w Centrum Szkoleniowym DuPont Refinish.
Fast Repair krok po kroku
1. Identyfikacja uszkodzenia oraz ocena możliwości jego naprawy za pomocą systemu Fast Repair, umycie naprawianej powierzchni wodą z mydłem, a następnie zmywaczem 3910WB.
2. Wypolerowanie całego elementu w celu lepszej absorpcji lakieru bezbarwnego (w trakcie cieniowania) i ponowne odtłuszczenie zmywaczem 3910WB lub 3911WB, następnie dobór koloru zaprawki przy odpowiednim oświetleniu lub z użyciem spektrofotometru ChromaVision® i dokonanie natrysku próbnego.
3. Zabezpieczenie strefy nieobjętej naprawą, wyszlifowanie uszkodzonego obszaru, odtłuszczenie zmywaczem 3911WB, wytarcie i przedmuchanie powietrzem.
4. Przygotowanie, nałożenie szpachlówki 779R Polyester Putty, wysuszenie zgodnie z Kartą Techniczną, wyszlifowanie, odtłuszczenie, przetarcie ściereczką antystatyczną i przedmuchanie.
5. Zakrycie otoczenia naprawianej strefy i nałożenie na wyszlifowane podłoże dwu warstw podkładu DuPont Refinish o odpowiedniej szarości widmowej ValueShade®, np: 1051R (VS1) do 1057R (VS7). Pierwsza warstwa powinna obejmować większy obszar niż druga.
6. Szlifowanie, odtłuszczenie, przetarcie ściereczką antystatyczną i przedmuchanie podkładu wysuszonego według Karty Technicznej, następnie aplikacja lakieru bazowego pistoletem o zmniejszonej emisji mgły natryskowej (np. HVLP), a potem warstwy lakieru bezbarwnego 3750S.
W celu skrócenia czasu naprawy do lakieru bezbarwnego należy dodać przyspieszacz 431R Varispeed Thinner. Płynne optycznie wykończenie obwodu strefy cieniowania lakierem bezbarwnym zapewnia lekki natrysk rozcieńczalnika AK350. Po wyschnięciu lakieru bezbarwnego pozostaje już tylko wypolerowanie całego obszaru naprawy.
0 komentarzy dodaj komentarz