strona główna Informacje Ford Focus ECOnetic - ponad 1500 kilometrów bez tankowania
2012-06-06, ostatnia aktualizacja 2012-06-06 09:05

Ford Focus ECOnetic - ponad 1500 kilometrów bez tankowania

Alan Mullaly, Ford Motor Company President and CEO, shows his appreciation of the new EcoBoost engine

Fot. Ford

Alan Mullaly, Ford Motor Company President and CEO, shows his appreciation of the new EcoBoost engine

W niemieckiej fabryce Forda w Saarlouis ruszyła produkcja nowego Forda Focusa ECOnetic, najoszczędniejszej wersji tego auta w historii.

Focus ECOnetic jest napędzany specjalnie skalibrowanym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l Duratorq TDCi, który na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje zaledwie 3,4 litra oleju napędowego. Oznacza to, że zatankowane pod korek auto przejedzie bez zatrzymywania się na stacji benzynowej ponad 1500 kilometrów, emitując przy tym średnio 88 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

Duża wydajność paliwowo-ekologiczna to zasługa nie tylko oszczędnej jednostki napędowej. Pakiet technologiczny Ford ECOnetic obejmuje również modyfikacje aerodynamiczne nadwozia i podwozia – łącznie z zastosowaniem specjalnych osłon – oraz obniżone zawieszenie, pozwalające zredukować opory powietrza. Wydatny wpływ na wzrost wydajności ma też zastosowanie chłodnicy powietrza, która umożliwia precyzyjną kontrolę temperatury powietrza doładowującego, zapewniając przy tym chłodniejszy i gęstszy ładunek. Dodatkowo, specjalny katalizator spalin przyczynia się do redukcji zanieczyszczeń poprzez usprawnienie procesu spalania z wykorzystaniem większej ilości powietrza w stosunku do paliwa. Pozostałe innowacje z zakresu technologii ECOnetic to układ Auto-Start-Stop, zapewniając ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii w trakcie hamowania, aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika, oszczędny tryb pracy silnika EcoMode, lampka kontrolna zmiany biegów oraz zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów. Całość uzupełniają specjalne owiewki kół oraz opony o obniżonych oporach toczenia.

focus

Ford of Europe ma poważne plany związane z downsizingiem oraz działaniami proekologicznymi i planuje trzykrotne zwiększenie produkcji oszczędnych, a zarazem mocnych, silników EcoBoost. Planowana roczna produkcja ma w 2015 roku wynosić 480 tysięcy sztuk w porównaniu z 141 tysiącami wyprodukowanymi w ubiegłym roku, z czego zdecydowaną większość stanowić mają jednostki o pojemności 1 litra.

Silniki EcoBoost łączą technologię turbodoładowania, bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków. Pozwala to zachować dużą moc silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Jednostka EcoBoost zadebiutowała w Europie pod koniec 2010 roku w modelach: C-MAX, S-MAX, Galaxy i Mondeo, natomiast w ubiegłym roku pojawiła się również w Focusie.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2