2012-06-04, ostatnia aktualizacja 2012-06-04 22:54

AMI - AMITEC - AMICOM 2012

Odtąd dotąd

AMI - AMITEC - AMICOM 2012

Fot. archiwum

AMI - AMITEC - AMICOM 2012

 

 

Wiosenne motoryzacyjne targi w Lipsku nie są już, jak dawniej, „biznesową bramą” łączącą kraje wschodniej Europy ze światem, lecz wciąż pozostają oknem, przez które globalne trendy widać dość wszechstronnie i całkiem wyraźnie. Trend główny wyraża się stopniowym zanikiem zainteresowań międzynarodowej publiczności większością imprez ponadregionalnych. Takie są aktualne realia i nawet tak prężna instytucja, jak Leipziger Messe zmuszona była się z nimi pogodzić przyjmując profil zdecydowanie wschodnioniemiecki.

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

W pierwszy weekend czerwca wystawowe hale zapełnili tłumnie mieszkańcy bliższych i dalszych okolic zainteresowani, z różnych powodów, tym co wielki świat motoryzacji był skłonny im pokazać  

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Dobra rzecz taki Porsche, gdy już są pieniądze, a jeszcze nie ma dzieci…

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Z dziećmi jest lepiej w BMW 3 trójdrzwiowym, albo i pięciodrzwiowym, kiedy już podrosną. Oba mają teraz w Lipsku światową premierę, ale kto za parę miesięcy będzie o tym pamiętał?

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Niemiecka premiera to też wydarzenie, bo Niemcy są pierwsze w Europie, a w Niemczech Lipsk, jak widać, liczy się wysoko! Poza tym: auto 1,6 litra i 135 koni, skrzynia automat, koła 16 alu, inteligentne wspomaganie kierownicy, czujnik parkowania…Gdyby tak chciało być niemieckie za tę samą cenę…

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Citroen C4 Aircross, niby także niemiecka premiera, czy jednak nie za bardzo podnieśli go w górę? Diesel, start-stop i 4x4 to jeszcze nie powód, żeby tak się cenić, auto, jak auto, w dodatku francuskie 

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Subaru BRZ 2,0i Sport swoją niemiecką premierę obchodzi jakoś skromniej, a to w końcu 200 koni i 8 sekund do setki i start-stop oczywiście, tylko coś nie piszą, ile to pali, powiedzmy w mieście i jaką ma emisję

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Dacia Lodgy, choć już nie premierowa może okazać się dobrym rozwiązaniem na kryzysową kieszeń. Ma wszystko, co teraz mieć trzeba, a można nią jeździć za 99 euro miesięcznej raty

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Jak się komuś Dacia nie podoba, to może sobie kupić Rols-Royce’a. Też nie miał w Lipsku premiery. Jednak raczej nie warto, bo po naciśnięciu tego srebrnego guzika na obrzeżu przednich drzwi wysuwa się z nich parasol, który można gdzieś potem zgubić i zostaje paskudna dziura

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Skoda Citygo nie grozi przykrymi niespodziankami, łatwiej ją zaparkować, a pali znacznie mniej, co ważne, gdy paliwo wciąż drożeje i końca temu nie widać

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Najlepsze byłyby dzisiaj samochody jeszcze znacznie mniejsze i nie potrzebujące żadnego paliwa. Realizacje tych pragnień przez Opla i Renaulta nie budzą jednak zachwytów

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Jeśli już, niech to nie będzie mniejsze od elektrycznego Smarta, którym dwie osoby mogą swobodnie ruszyć na zakupy, a po rozładowaniu akumulatorów wróci co najmniej jedna na ratunkowym rowerze

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Jest już w Europie spory wybór samochodów elektrycznych działających jak normalne i każdy może wozić ze sobą rower, albo nawet kilka rowerów

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Wyjątkiem od tej reguły były w Lipsku samochody elektryczne marki Tesla. Ich zalety opisano (być może) na tych białych proporcach, w jakimś egzotycznym języku. Cieszy jednak fakt, że kabel do ładowania akumulatorów mieści się w bagażniku swobodnie

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Pomocniczych rowerów nie potrzebują samochody elektryczne z ogniwami paliwowymi, emitujące do atmosfery tylko parę wodną, a także coraz liczniejsze i większe modele z napędami hybrydowymi 

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Swoje marzenia o lepszej przyszłości mają także projektanci samochodów. Ten BMW i8 CONCEPT nie wejdzie raczej nigdy do seryjnej produkcji, lecz przyznać trzeba, że jest zadziwiająco piękny

Targi motoryzacyjne w Lipsku

A może nie trzeba tej całej motoryzacji traktować zbyt serio? Przesiąść się do środków komunikacji publicznej, a samochody zachować tylko do zabawy? Dla zwolenników takiego rozwiązania przeznaczona jest oferta czeskiej firmy Kaipan (seledynowe auto ma napęd spalinowy, a białe –elektryczny)

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Hobbystycznemu traktowaniu samochodów poświęcona była między innymi osobna część lipskich targów o nazwie AMICOM prezentująca oferty dodatkowego wyposażenia audiowizualnego i nawigacyjnego

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

AMITEC, organizowany od wielu lat jako techniczna część lipskich targów również zmienił swój tradycyjny charakter. Wśród wystawców dominują teraz nie globalni producenci samochodowych komponentów i warsztatowego sprzętu, lecz ich lokalni dilerzy oraz niemieckie firmy dystrybucyjne

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Na lokalnym wschodnioniemieckim rynku szukają swych eksportowych szans coraz mniej liczni polscy dostawcy, którym nie przeszkadza ograniczony zasięg terytorialny tych targów  

Targi motoryzacyjne w Lipsku

To się natomiast od lat w Lipsku nie zmieniło. Na marginesie wielkich ekspozycji kwitnie nieoficjalna giełda hobbystycznych, samochodowych drobiazgów działająca na zasadzie: sprzedam, kupię, zamienię…

Targi motoryzacyjne w Lipsku

Ten żart polskich plastyków zatrudnionych kiedyś przy budowie targowego obiektu teraz najtrafniej komentuje charakter odbywającej się w nim największej motoryzacyjnej imprezy; „odtąd dotąd”, czyli nie więcej niż można, lecz także i nie mniej.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2