Żadne inne logo nie jest tak znane wśród aut kompaktowych na całym świecie, jak emblemat GTI Volkswagena. Już w chwili debiutu pierwszego Golfa GTI, 36 lat temu, te trzy litery stały się symbolem nowego segmentu samochodów.
Pozycję VW Golfa GTI wśród innych usportowionych kompaktów potwierdza statystyka – ponad 1,8 mln takich aut trafiło do klientów na całym świecie. Na fali sukcesu producent z Wolfsburga wprowadza na rynek pierwszą otwartą wersję tego kultowego auta, czyli Golfa GTI Cabriolet.
Najmocniejszy Golf kabriolet w historii, napędzany silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 237 km/h (w wersji ze skrzynią DSG 235 km/h).
Optycznie model ten charakteryzują typowe cechy GTI: osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, charakterystyczny przedni zderzak, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i 17-calowe felgi aluminiowe.
GTI kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby, sprzęt audio i system zabezpieczający przed skutkami dachowania, pojawi się w u pierwszych dilerów w Niemczech już w połowie czerwca. Data wprowadzenia modelu na polski rynek i cena nie jest jeszcze znana.
0 komentarzy dodaj komentarz