Zaprojektowana przez firmę Yokohama cienka i lekka wewnętrzna wkładka Advanced Inner Liner zmniejsza utratę powietrza w oponie o ponad jedną trzecią. Tym samym poprawia takie parametry, jak: bezpieczeństwo, oszczędność paliwa czy żywotność.
Wkładka Advanced Inner Liner, opracowana przez japońskich inżynierów firmy Yokohama, grubością przypomina kartkę papieru. Powstała z połączenia elastycznej gumy i oryginalnego tworzywa sztucznego, które nie przepuszcza powietrza. Advanced Inner Liner zastępuje stosowaną obecnie w oponach wkładkę butylową, która jakiś czas temu wyparła zwykłą dętkę. Technologia produkcji oraz tworzywo wykorzystane do jej konstrukcji pozwalają zapobiec penetracji powietrza i ograniczyć jego straty o 36% w porównaniu do opon z tradycyjną wkładką butylową. Odpowiednie ciśnienie wewnątrz opony zwiększa komfort prowadzenia samochodu i ma znaczący wpływ na bezpieczeństwo, oszczędność paliwa, a także żywotność opon.
Straty powietrza w oponach konwencjonalnych są efektem jego przenikania przez mikroskopijne przestrzenie pomiędzy cząsteczkami gumy w ich ściankach. Stopniowy i regularny ubytek powietrza z opony powoduje jej nieprawidłowe ugięcie, co skutkuje gromadzeniem się nadmiernego ciepła i ryzykiem uszkodzenia oraz nadmiernego zużycia barku. Niedostateczne ciśnienie zwiększa także opory toczenia opony, a co za tym idzie do poruszania samochodu niezbędna jest większa moc silnika. Najłatwiej można to sobie wyobrazić na przykładzie jazdy rowerem. Im mniejsze ciśnienie w oponach roweru, tym więcej siły trzeba włożyć w pedałowanie. Efektem niedostatecznego ciśnienia jest wydłużona droga hamowania samochodu, większe zużycie paliwa oraz krótszy przebieg opon.
Dostępną w Polsce oponą z nowym rodzajem wkładki jest opona Yokohama Geloandar G055 – przeznaczona do pojazdów typu SUV. Kolejne tj. Yokohama BluEarth-1 i Yokohama BluEarth AE- 01, pojawią się w sprzedaży w przyszłym roku.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej http://www.yokohama-online.pl/.
0 komentarzy dodaj komentarz