Obowiązek etykietowania opon sprzedawanych w krajach Unii Europejskiej wchodzi w życie 1 listopada, natomiast od 30 maja trwa okres przejściowy, w którym oznaczanie jest dobrowolne i zależne od woli producenta. Etykiety na oponach będą informować o ich trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie emitowanego hałasu.
Przepisy wymagają przeprowadzania testów opon na podstawie ściśle określonych kryteriów. Dunlop testuje swoje opony tak, aby prawidłowo i zgodnie z unijnymi regulacjami przyznać im oceny. Oprócz „programowego minimum” inżynierowie Dunlopa dokonali podczas testów ponownego pomiaru również 50 innych parametrów, między innymi: hamowania na suchej nawierzchni, odporności na aquaplaning, zachowania na zakrętach oraz przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni. Marka Dunlop – oprócz prezentowania cech opon widocznych na etykiecie – będzie nadal informować konsumentów o pozostałych parametrach swojego ogumienia, aby mieli oni dostęp do szerokiej bazy danych.
Opony Dunlop z etykietami zaczną pojawiać się w sklepach podczas pięciomiesięcznego okresu wprowadzającego, tj. od czerwca do listopada br.
0 komentarzy dodaj komentarz