Przyrząd ten miał swoją premierę na TTM 2012 w Poznaniu. Opracowany został przez firmę HUZAR tools specjalnie dla potrzeb wielomarkowych serwisów niezależnych, by umożliwić im wymianę sprzęgieł typu SAC lub XTend. Dostarczany zestaw zawiera:
Wymianę sprzęgła rozpoczyna się wykręcenia 3 lub 4 śrub mocujących je do koła zamachowego (3 śruby w rozstawie co 120° lub 4 śruby co 90°). Na ich miejsca wkręca się szpilki z odpowiednim rozmiarem gwintu (3), by osadzić na nich płytę przyrządu (1) i zamocować ją nakrętkami (5). Następnie należy napiąć sprężynę docisku poprzez wkręcenie centralnej śruby (9), aż do momentu wyraźnego zluzowania tarczy sprzęgłowej. Potem wykręca się pozostałe śruby mocujące, by wyjąć docisk i tarczę sprzęgłową oraz wykręca się śrubę centralną i demontuje przyrząd.
Taki sposób demontażu sprzęgła jest zalecany wówczas, gdy docisk ma być powtórnie użyty. Jeśli i on przewidziany jest do wymiany, sprzęgło można zdemontować dowolnym sposobem.
Przed montażem dobrać trzeba 2 nasadki kluczowe, tworzące wspólnie z trzpieniami (6 i 8) przyrząd centrujący tarczę sprzęgłową. Mniejsza nasadka powinna pasować bez luzu do centralnego otworu w wale korbowym, a większa do piasty tarczy sprzęgłowej.
Gdy wycentrowana tarcza przylega już do koła zamachowego, zakłada się docisk sprzęgłowy i wkręca odpowiednie szpilki z zestawu, a na nich osadza się za pomocą nakrętek płytę przyrządu i napina jego centralną sprężynę na tyle, by docisk wyraźnie oddalił się od tarczy. To umożliwia jego dosunięcie do koła zamachowego i przykręcenie 3 lub 4 śrubami. Pozostałe śruby wkręca się po wymontowaniu szpilek. Moment dokręcenia śrub powinien być zgodny z zaleceniami producenta sprzęgła.
Zestaw „Dragon” objęty jest dożywotnią gwarancją oraz 50% upustem na części uzupełniające przyrząd, jeżeli w przyszłości pojawią się sprzęgła typu SAC/XTend wymagające takich dodatków.
0 komentarzy dodaj komentarz