Ponieważ do salonów trafiły już samochody z czynnikiem chłodniczym dla systemów klimatyzacji HFO1234yf (na przykład modele Mazda BT-50, Suzuki Swift Sport), niezbędne są urządzenia do ich serwisowania. Firma Robinair była jedną z pierwszych, które zaprezentowały sprzęt do obsługi klimatyzacji z nowym czynnikiem. Prototyp urządzenia AC1234 pojawił się pod koniec 2010 roku. W lipcu 2011 roku model ten otrzymał certyfikat organizacji TÜV Rheinland i został oficjalnie dopuszczony do sprzedaży.
Pierwszymi firmami, które zaaprobowały nowe urządzenie, były Opel i Chevrolet – zrobiły to jeszcze w sierpniu 2011 roku. W kolejnych miesiącach urządzenie AC1234 zatwierdziły marki Jaguar, Land Rover, Hyundai, KIA, Ford, Renault, Toyota, Mitsubishi, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda i Subaru, polecając je swoim autoryzowanym serwisom.
0 komentarzy dodaj komentarz