Z raportu „Cars & Social Media”, opublikowanego przez sieć eBuzzing wynika, że w mediach społecznościowych najpopularniejszymi markami samochodowymi są Renault i Ferrari. Raport sporządzono na podstawie analizy treści trzech milionów stron WWW; badania były prowadzone w okresie ostatnich ośmiu miesięcy ubiegłego roku. Analitycy wzięli pod lupę około 50 milionów tekstów zaczerpniętych z różnych źródeł (blogów i serwisów informacyjnych) w pięciu językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim). Okazało się, że Renault jest wymieniany w 9 procentach źródeł. Taki sam wynik uzyskała marka Ferrari. Tuż za nimi uplasował się Fiat (8 procent) oraz Mercedes-Benz (7 procent). Ponad połowa ankietowanych szuka w Sieci informacji przed zakupem auta – mówi Norbert Kilen z agencji Think Kong, reprezentującej cieć eBuzzing w Polsce.
W opracowaniu wzięto też pod uwagę pozycję marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Do najbardziej popularnych producentów (pod względem liczby fanów) należą: BMW (6,5 miliona fanów), Ferrari (5 milionów) oraz Mercedes-Benz (ponad 4 miliony). Pod względem stopnia zaangażowania fanów najlepiej wypadają marki takie jak Caterham, Maybach i Hummer. Z analizy wynika, że internauci reagują najsilniej na zdjęcia pojazdów.
Sieć eBuzzing, będąca częścią grupy Wikio, specjalizuje się w realizacji kampanii wideo.
0 komentarzy dodaj komentarz