Conti.eContact to pierwsza produkowana przez firmę Continental opona z nowej serii przeznaczonej do montowania w samochodach z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Większa średnica i mniejsza szerokość gumy w połączeniu z nową rzeźbą bieżnika pozwoliły ograniczyć opory toczenia aż o 30 procent. Pierwszym pojazdem wyposażanym w opony Conti.eContact będzie samochód Renault Twizy.
Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż gumy montowane w klasycznych pojazdach. Ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz wytwarzać mniejszy hałas. Poza tym ich rozmiary różnią się w zależności od typu pojazdu: mniejsze i węższe modele są przeznaczone dla lekkich pojazdów miejskich, zaś w większych samochodach elektrycznych należy montować opony na dwudziestocalowe felgi.
Większa średnica opony ogranicza deformację bieżnika w kontakcie z nawierzchnią, a to z kolei znacznie obniża opór toczenia. Temu samemu sprzyja nowy wzór bieżnika. Zastosowano w nim cztery obwodowe rowki, dużą liczbą lameli oraz wygładzoną ścianę boczną. Zrezygnowano także z poprzecznych rowków, które zwiększały opór toczenia oraz poziom hałasu.
Z przeprowadzonych przez Continental badań „Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut elektrycznych jest ich ograniczony zasięg. Zmniejszenie oporów toczenia i wynikające z tego ograniczenie zużycia energii przyczyni się więc do zwiększenia wydajności i popularności elektrycznych pojazdów.
Opony Biznes Motoryzacja Continental Opona do samochodów z napędem elektrycznym oraz hybrydowym
0 komentarzy dodaj komentarz