strona główna Nowości rynkowe Continental produkuje opony do samochodów elektrycznych
2012-03-07, ostatnia aktualizacja 2012-03-07 00:46

Continental produkuje opony do samochodów elektrycznych

Conti.eContact

Fot. Continental

Conti.eContact

Conti.eContact to pierwsza produkowana przez firmę Continental opona z nowej serii przeznaczonej do montowania w samochodach z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Większa średnica i mniejsza szerokość gumy w połączeniu z nową rzeźbą bieżnika pozwoliły ograniczyć opory toczenia aż o 30 procent. Pierwszym pojazdem wyposażanym w opony Conti.eContact będzie samochód Renault Twizy.

Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż gumy montowane w klasycznych pojazdach. Ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz wytwarzać mniejszy hałas. Poza tym ich rozmiary różnią się w zależności od typu pojazdu: mniejsze i węższe modele są przeznaczone dla lekkich pojazdów miejskich, zaś w większych samochodach elektrycznych należy montować opony na dwudziestocalowe felgi.

Większa średnica opony ogranicza deformację bieżnika w kontakcie z nawierzchnią, a to z kolei znacznie obniża opór toczenia. Temu samemu sprzyja nowy wzór bieżnika. Zastosowano w nim cztery obwodowe rowki, dużą liczbą lameli oraz wygładzoną ścianę boczną. Zrezygnowano także z poprzecznych rowków, które zwiększały opór toczenia oraz poziom hałasu.

Z przeprowadzonych przez Continental badań „Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut elektrycznych jest ich ograniczony zasięg. Zmniejszenie oporów toczenia i wynikające z tego ograniczenie zużycia energii przyczyni się więc do zwiększenia wydajności i popularności elektrycznych pojazdów.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2