Firma Goodyear zaprezentowała nową linię opon typu High Load (o dużej nośności). Gumy zaprojektowano spodziewając się wzrostu obciążenia przednich osi pojazdów ciężarowych – jest to związane z zaplanowanym na 2013 rok wprowadzeniem normy emisji spalin Euro VI. W rezultacie niezbędne będzie zmodyfikowanie wyposażenia pojazdów ciężarowych.
Specjaliści Goodyeara opracowali w związku z tym również opony High Load na oś sterującą. Poza tym firma dostarczy gumy do naczep, które mogą zwiększyć nośność osi nawet o 1000 kilogramów i pozwolą obciążyć osie masą do 10 ton. Ogółem w skład nowej linii opon o zwiększonej nośności wchodzi dziesięć modeli – cztery opony Goodyear Marathon LHS II + (na oś sterującą do przewozów długodystansowych), pięć opon Goodyear Regional RHS II (na oś sterującą) oraz opony Goodyear Regional RHT II (do naczep wykorzystywanych w przewozach regionalnych).
Prototyp nowego modelu do naczep – RHT II 385/65R22.5 – pokazano podczas odbywających się w Hanowerze targów branży transportowej IAA Commercial Vehicle Show 2010. Opona pozwala na obciążenie osi ciężarem 10 ton i pozwala zastosować wózki dwuosiowe o nośności 20 ton zamiast typowych, 24-tonowych wózków trójosiowych. Nośność opony wzrasta między innymi dzięki opatentowanej przez Goodyeara technologii Interlaced Strip. Jej istotą jest zastosowanie specjalnego przeplotu opasań w czole opony. Warstwa stali na czole opony pozwala zwiększyć nośność o 7%; podczas produkcji ogumienia opasanie nakładane jest spiralnie i przeplata się samo ze sobą. Skutkuje to nie tylko zwiększeniem nośności – dodatkową zaletą jest mniejsze odkształcanie osnowy podczas ugięcia oraz równomierny rozkład ciśnienia powietrza przez cały okres eksploatacji opony, co przekłada się na wydłużenie jej żywotności.
Wszystkie opony z serii High Load mają nowy kształt wnętrza – zaprojektowano go pod kątem uzyskania dodatkowej nośności. W gumach Goodyear Marathon LHS II + zastosowano też technologię FuelMax, która przyczyniając się do obniżenia oporów toczenia pozwala oszczędzać paliwo.
Wszystkie nowe opony można pogłębiać i bieżnikować.
0 komentarzy dodaj komentarz