Firma Goodyear Dunlop zorganizuje 25 stycznia przyszłego roku sympozjum na temat ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym. Spotkanie odbędzie się w Brukseli, a ma pomóc w znalezieniu sposobów zmniejszenia zużycia paliwa. Do udziału w sympozjum zaproszono przedstawicieli europejskich flot transportowych.
Ważnym elementem przyszłorocznej debaty będzie omówienie roli opon w zwiększaniu efektywności wykorzystywania paliwa i zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Europejscy ustawodawcy, eksperci przemysłowi i naukowcy zajmujący się transportem będą mówić o badaniach, innowacjach i trendach w ustawodawstwie, które mają przyczynić się do zmniejszenia całkowitego zużycia paliwa do 2020 roku.
Z badania przeprowadzonego przez Goodyear Dunlop Tires Europe wynika, że niemal wszyscy przewoźnicy (92%) próbują zwiększyć efektywność paliwową. Mimo to prawie jedna trzecia właścicieli flot (28%) twierdzi, że mogliby więcej zaoszczędzić, gdyby byli lepiej poinformowani, które czynniki mają największy wpływ na zużycie paliwa w ich pojazdach. Prawie jedna szósta ankietowanych (15%) martwi się, że nie będzie w stanie utrzymać rentowności w ciągu następnych dziesięciu lat, a jedna piąta (19%) nie ma pewności, czy zdoła zwiększyć efektywność spalania paliwa w tym samym okresie.
Większy optymizm co do możliwości oszczędzania wykazują firmy transportowe z Europy Środkowo-Wschodniej. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że na wschodzie wzrost cen oleju napędowego oraz państwowe przepisy dotyczące ochrony środowiska nie dotknęły przewoźników w ostatnich pięciu latach tak bardzo, jak stało się to w przypadku firm z zachodu Europy. Jedna trzecia (33)% polskich przewoźników twierdzi, że do 2020 roku ograniczy zużycie paliwa o 20% (na zachodzie kontynentu podobnego zdania jest 12% przewoźników). Wszyscy odpytywani zarządcy flot z Polski (100%) oświadczyli, że podejmują przedsięwzięcia poprawiające efektywność paliwową ich pojazdów. Podobnie twierdzi 80% szefów we Włoszech i 95% w Niemczech.
Firma Goodyear Dunlop Europe dostarcza ponad 400 różnych typów opon w ponad 50 rozmiarach do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów. Do producentów, którzy wybrali gumy Goodyeara jako wyposażenie oryginalne należą: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep.
0 komentarzy dodaj komentarz