Firma TRW Automotive Aftermarket zaleca, by części zamienne o znaczeniu krytycznym dla bezpieczeństwa jazdy wchodziły w skład Corner Module, czyli pochodziły od jednego dostawcy wyposażenia oryginalnego (OE).
Z badań wynika, że wybór niższej jakości komponentów może wpływać negatywnie nawet na podstawowe, szeroko stosowane technologie i układy, takie jak np. ABS. Dotyczy to na przykład klocków hamulcowych, szczęk, czujników ABS i amortyzatorów. Zdaniem TRW, najkorzystniejsze jest montowanie części zamiennych o jakości OE, wyprodukowanych przez firmę, która opracowała ich technologie.
Wybór uzupełniających się części pochodzących z jednego źródła ma wiele zalet. Najbardziej oczywiste dla klienta są korzyści handlowe – uproszczenie logistyki, uzgodnień finansowych, procesów zamawiania i zarządzania czasem. Interesy z jedną firmą prowadzi się po prostu łatwiej. Ponadto ogromne znaczenie ma fakt, iż oferta TRW opiera się na częściach i komponentach wytwarzanych dla producentów pojazdów, co stanowi obecnie 90% działalności firmy. Oznacza to standard OE także na rynku części zamiennych.
Obecna sytuacja gospodarcza ożywiła zainteresowanie oszczędnością paliwa, zmniejszeniem emisji CO2 oraz zwiększeniem funkcjonalności pojazdów bez przyrostu ich masy. Firma TRW przewidziała te trendy. Dlatego jej strategia polega na współpracy z producentami pojazdów nad inteligentnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa na poziomie OE, a następnie także na poziomie rynku części zamiennych.
Zbyt duży zakres tolerancji w stosunku do specyfikacji OE może mieć bardzo poważny wpływ na takie systemy, jak elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i ABS. Jako skuteczne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa TRW oferuje technologie modułowe umożliwiające stosowanie jak największej liczby wspólnych części w różnych architekturach systemowych. Trzy główne systemy TRW: ABS, ESC i ESC Premium – wytwarzane są w różnych wymiarach, lecz z użyciem wspólnych komponentów, skonfigurowanych odpowiednio do wymagań producentów pojazdów w zakresie hamowania, rozmiarów pojazdu i funkcjonalności.
Kolejny przykład to elektroniczny system wspomagania układu kierowniczego (TRW EPS) nowej generacji. Opiera się on na modułowej, skalowalnej architekturze, przez co zmniejsza koszty związane z cyklem życia produktu. Piękno i prostota tego produktu opiera się na budowie gotowego układu przy wykorzystaniu różnych kluczowych części, takich jak silniki czy elektroniczne jednostki sterujące, bez konieczności wprowadzania radykalnych zmian w zasadniczej konstrukcji. Korzystny dla producenta pojazdów jest tu krótszy czas wprowadzenia nowego modelu na rynek. Podejście modułowe pomaga także TRW w zdobywaniu mniejszych kontraktów od rozwijających się producentów lokalnych, np. chińskich.
0 komentarzy dodaj komentarz