Marathon + to produkowana przez firmę Goodyear nowa seria opon dla pojazdów ciężarowych. Zastosowanie ogumienia Marathon + ma ograniczyć koszty związane z użytkowaniem aut. Opony do przewozów długodystansowych Goodyear Marathon LHS II + i LHD II + na oś sterującą i napędową zapewniają najniższe opory toczenia wśród gum Goodyeara przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych; mają także lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Opór toczenia opon należących do serii Marathon + jest o 7 procent niższy niż w modelach poprzedniej generacji (Marathon LHS II i LHD II). W rezultacie zmniejsza się zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Należy pamiętać, że wydatki na paliwo stanowią nawet 34,9 procent łącznych kosztów użytkowania pojazdu. Cena opon to z kolei zaledwie 2,4 procent kosztów użytkowania samochodu.
Poprawiona charakterystyka opon Marathon + wynika z zastosowania nowego dodatku do mieszanki bieżnika. Składnik ten, noszący nazwę Silefex, opracowano w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu. W Silefeksie znalazła się ulepszona mieszanka wypełniaczy krzemionkowych oraz naturalna guma wysokiej jakości.
Lepsze parametry ogumienia Marathon + potwierdziły się w testach stowarzyszenia TÜV Süd Automotive. Opony Goodyeara rywalizowały z trzema najważniejszymi konkurentkami. W raporcie TÜV Süd Automotive, porównującym opory toczenia opon na oś sterującą i napędową (rozmiar 315/70R22.5) oraz opon na osie wleczone (rozmiar 385/65R22.5) napisano, że zestaw złożony z modeli Marathon LHS II + (na oś sterującą), Marathon LHD II + (na oś napędową) i Marathon LHT II (na oś wleczoną) był od 3 do 19 procent lepszy niż gumy konkurencji. W testach przyczepności na mokrej nawierzchni opony Goodyeara miały krótszą drogę hamowania; podczas hamowania na mokrym asfalcie były o 2 procent lepsze niż konkurencja.
Projektując opony Marathon + Goodyear współpracował z działem pojazdów ciężarowych koncernu Mercedes-Benz. Firma ta również przeprowadziła testy zużycia ogumienia oraz zachowania na mokrej nawierzchni. W próbach terenowych wzięło udział kilka flot złożonych z ciężarówek Mercedes-Benz Actros, obsługujących długodystansowe przewozy komercyjne.
0 komentarzy dodaj komentarz