Nowy model pojazdu Lancia Voyager powstaje w fabrykach Chryslera, którego większościowym udziałowcem jest Fiat. Za stylistykę pojazdu odpowiadają projektanci włoskiego potentata w branży samochodowej: mamy tu kratę chodnicy zdobną w logo Lancii, powiększone reflektory i zabudowane w zderzaku światła przeciwmgielne oraz nowe lampy tylne LED. Górne krawędzie karoserii nowego Voyagera wieńczą relingi wraz z poprzecznymi belkami dachowego bagażnika.
Nowe auto jest sprzedawane w Europie od października. Nabywca ma do wyboru model z silnikiem benzynowym o pojemności 3,6 litra i mocy 283 koni mechanicznych lub 2,8-litrowego turbodiesla o mocy 163 koni mechanicznych. W cyklu mieszanym model z silnikiem wysokoprężnym zużywa 7,9 litra paliwa na 100 kilometrów, a benzynowa jednostka V-6 pochłania 10,8 litra paliwa na 100 kilometrów.
Lancia Voyager jest pełnowymiarowym samochodem wielofunkcyjnym (MPV): długość, szerokość i wysokość auta to – odpowiednio – 5,21 metra 1,99 metra oraz 1,75 metra przy rozstawie osi wynoszącym 3,1 metra.
W wyciszonej kabinie zamontowano wyłożone skórą siedzenia, podgrzewaną elektrycznie kierownicę z przyciskami sterowania systemem audio i uchwyt selektora skrzyni biegów. Standardowym wyposażeniem są 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, system ESP, sześć poduszek powietrznych, światła przeciwmgielne, automatyczny układ włączania reflektorów, system aktywnej ochrony pieszych w razie kolizji, automatyczna klimatyzacja trójstrefowa, radio CD wraz z sześcioma głośnikami kabinowymi, system komunikacji bezprzewodowej Uconnect, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczny napęd tylnej klapy nadwozia i drzwi bocznych (wraz z systemem detekcji przeszkód na drodze zamykania).
Pojazd da się łatwo dostosować do różnych potrzeb. Opatentowany przez Chryslera system Stow ’n Go pozwala wykorzystywać wnętrze Voyagera jako pojazd osobowy lub furgon bagażowy bez konieczności wyjmowania siedzeń. Istotą Stow ’n Go jest możliwość łatwego złożenia pięciu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu i umieszczenia ich w podłodze – w efekcie otrzymujemy duży przedział ładunkowy. Kiedy siedzenia są rozłożone, komory podłogowe służą za pojemniki na bagaż i podręczne przedmioty pasażerów.
Pokładowa elektronika Lancii to multimedialny system rozrywkowy Uconnect z dyskiem twardym o pojemności 30 GB i ekranem dotykowym oraz radioodtwarzacz CD/DVD/MP3/WMA z portem USB i złączem pomocniczym AUX. W aucie znajdziemy też bazujący na technologii Bluetooth i sterowany komendami głosowymi system komunikacji bezprzewodowej z mikrofonem w sufitowym lusterku wstecznym oraz kamerę ParkView, pokazującą przeszkody podczas parkowania tyłem. Opcjonalnie montowana jest nawigacja Uconnect GPS, pokazująca mapy dwu- i trójwymiarowe. Pasażerowie z tylnego rzędu mają ponadto do dyspozycji dwuekranowy system DVD.
0 komentarzy dodaj komentarz