Debiutująca właśnie linia opon do naczep – Goodyear Regional RHT II – została zaprojektowana głównie z myślą o obręczach, których średnica wynosi 22,5 cala. Producent utrzymuje, że nowe opony gwarantują dłuższe przebiegi i mniejsze opory w porównaniu z poprzedniczkami z linii Goodyear Regional RHT. Oznacza to niższe koszty eksploatacji flot transportowych. Wśród nowych gum znajdziemy między innymi oponę o podwyższonej nośności, która wytrzyma obciążenie osi sięgające 10 ton. Prototyp opony Regional RHT II 385/65R22.5 o dużej nośności przedstawiono już w zeszłym roku na targach IAA Commercial Vehicle Show w Hanowerze.
Najważniejsze nowinki zastosowane w oponach Regional RHT II to ulepszony kształt
bieżnika, mocne żebra barkowe i zygzakowate rowki. Konstrukcja taka zapewnia równomierne zużycie, odporność na ścieranie barków oraz wysoką trwałość podczas manewrów. Profil rowków minimalizuje ryzyko klinowania się kamieni w oponie i poprawia jej hamowanie na mokrej nawierzchni. Bieżnik modeli z serii Regional RHT II jest o 10 milimetrów szerszy i 8% głębszy niż w przypadku opon Regional RHT. Nowy jest także skład mieszanki.
Podczas testów z udziałem francuskiej firmy Transports Coing i przy wykorzystaniu trójosiowej naczepy kurtynowej Kaiser na oponach Regional RHT udało się przejechać średnio 115 tysięcy kilometrów; w przypadku Regional RHT II dystans ten wyniósł 139 tysięcy kilometrów (czyli o 21 procent więcej).
Gumy należące do linii Goodyear Regional RHT II można ponownie rowkować i bieżnikować.
0 komentarzy dodaj komentarz