Fot. Bosch
Ergonomiczny kształt i logiczny układ przycisków decydują o tym, że nowy KTS jest bardzo poręczny we wszystkich zastosowaniach diagnostycznych
Bezprzewodowy tester usterek KTS 200 Boscha służy, jak wszystkie urządzenia z tej rodziny produktów, do diagnozowania sterowników w pojazdach. Wyróżnia się małymi wymiarami i poręcznością obsługi.
Urządzenie to waży zaledwie 600 g, gdyż nie ma własnych baterii. Energię czerpie z zasilacza zewnętrznego, gniazda zapalniczki lub bezpośrednio z gniazda diagnostycznego. Mieści się w ergonomicznej obudowie o bokach zabezpieczonych gumowymi nakładkami. Do jego obsługi służy tylko 7 silikonowych przycisków. Cztery z nich - oznaczone strzałkami - umożliwiają nawigację w obrębie programu, a pozostałe przeznaczone są do wyboru i zatwierdzania funkcji oraz powrotu do menu. Funkcje przycisków są pokazywane na kolorowym ekranie o przekątnej 3,5”.
ZOBACZ TAKŻE PRZEGLĄD OFERT:
Każda diagnoza rozpoczyna się od identyfikacji pojazdu, która w przypadku KTS 200 jest bardzo prosta. Niezbędne jest wprowadzenie tylko 3 danych: typu pojazdu, rodzaju paliwa/zasilania i marki. Dodanie kolejnych informacji (model danej marki, pojemność silnika, rok produkcji) znacznie przyspiesza proces komunikacji z jednostką sterującą. Po identyfikacji uzyskuje się informacje o usytuowaniu gniazda diagnostycznego i sposobie podłączenia do niego przyrządu. Oprócz odczytu błędów ze sterowników, KTS 200 dokonuje pomiaru wartości rzeczywistych. Ekran umożliwia równoczesne wyświetlenie 4 wartości. Program pozwala też ustalić wartość maksymalną i minimalną każdego parametru.
Podczas wykorzystywania przyrządu do testowania elementów wykonawczych bardzo pomocna jest funkcja zawężenia obszaru poszukiwania błędów. Polega to na ograniczeniu pełnej diagnozy do zakresu, którym zainteresowane są warsztaty o konkretnej specjalizacji, niekoniecznie zajmujące się diagnostyką sterowników silnika. Oferowany jest tzw. „service view”, zawierający funkcje służące do: resetowania wskaźników inspekcji serwisowej, wymiany oleju, wymiany opon, ustawienia świateł, wykonania regulacji podstawowych, kodowania wymienionych sterowników, serwisowania klimatyzacji lub układów hamulcowych, inicjalizacji czujników po badaniu podwozia, montażu takich akcesoriów, jak: haki holownicze, radioodbiorniki, nawigacja, bagażniki itp. | |
Rys.: Tester KTS 200 |
Software testera pracuje w systemie Linux, a oprogramowanie do diagnozy sterowników zapisane jest na karcie pamięci o pojemności 2 GB. KTS 200 dostarczany jest ze specjalnie dostosowanym do niego programem ESI[tronic]. Wszystkie istotne informacje dotyczące sterowników i działania określonych systemów dostępne są w zakresie zależnym od wersji zamówionego pakietu. Przewidziane są 3 rodzaje oprogramowania: abonament jednoroczny na płytach DVD, abonament jednoroczny aktualizowany internetowo oraz jednorazowa wersja na płytach DVD. Uaktualnienia programów z płyt DVD dokonuje się poprzez połączenie KTS 200 za pomocą przewodu USB z komputerem PC (wymagany PC z programem Windows XP).
Oprogramowanie zawiera pełną diagnozę sterowników wraz z bardzo pomocnymi informacjami dodatkowymi dotyczącymi badanego pojazdu. Zintegrowany w urządzeniu multiplekser umożliwia komunikację według następujących protokołów diagnostycznych: ISO 9141-2 przewód K/L, kody błyskowe, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850 PWM (Ford), CAN ISO 11898, CAN ISO 15765-4 (OBD), CAN High-speed, CAN Mid-speed, CAN Low-speed i jednoprzewodowy.
2010-02-06 19:59
Jaki bezprzewodowy
Robert Wiaderny
Jaki on bezprzewodowy.Coś się komuś pomyliło!
1 komentarzy dodaj komentarz