Firma Magneti Marelli – producent podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego – zaznaczyła swoją obecność na frankfurckim Salonie Samochodowym dostarczając elementy dla pojazdów Fiat Panda, Mercedes klasy B, Citroën DS5, Ferrari 458 Spider i Porsche 911. Goście 64. targów we Frankfurcie mogli obejrzeć produkowane przez Magneti Marelli systemy oświetlenia, elektronikę, zespoły napędowe oraz komponenty do układów wydechowych i zawieszeń.
W Fiacie Panda stosowane są reflektory, światła, elektronika, układ wydechowy oraz komponenty układów napędowych i zawieszenia powstałe dzięki technologiom Magneti Marelli. Są wśród nich reflektory halogenowe z funkcją DRL (Daytime Running Light), a wskaźniki prędkości i liczby obrotów silnika znajdują się na tablicy wskaźników Magneti Marelli wykonanej z użyciem najnowszych technologii analogowych i cyfrowych.
Jeśli chodzi o silniki, Magneti Marelli produkuje kolektory dolotowe i centralki sterowania dla modeli 1.3 SDE (Small Diesel Engine) 75 KM, benzynowego 1.2 8V oraz 900 Twin Air Turbo 85 KM. Ta ostatnia jednostka korzysta z elektroniki sterującej odzyskiwaniem energii wykorzystanej przez system Stop&Start. Dla tych silników firma Magneti Marelli dostarcza również układy wydechowe. Poza tym wszystkie wersje nowej Pandy wyposażone są w zawieszenia i amortyzatory opracowane i wykonane przez Magneti Marelli.
Tablice wskaźników Magneti Marelli zostały zamontowane także w nowym supersamochodzie Porsche 911 (991). W kolejnej (siódmej) generacji legendarnego modelu 911 zadebiutowała nowa deska rozdzielcza z licznikiem obrotów, prędkościomierzem, wskaźnikami temperatury wody i oleju, miernikiem ciśnienia oleju oraz wskaźnikiem poziomu paliwa. Jedna z tarcz wskaźników jest wyposażona w wyświetlacz TFT (Thin Film Transistor) o przekątnej 4,6”. Przedstawia on informacje związane z nawigacją oraz funkcjami systemu informacji i rozrywki (Infotainment), ma wbudowany głośnik ze wzmacniaczem i da się samodzielnie konfigurować.
Także Ferrari 458 Spider korzysta z podzespołów będących dziełem Magneti Marelli. Jest wśród nich tablica przyrządów z licznikiem obrotów i wyświetlaczem wskazującym wybrany bieg, ekran TFT wyświetlający informacje nawigacyjne, cyfrowy prędkościomierz i kamera parkowania. Firma Magneti Marelli dostarczyła ponadto tylny reflektor zbudowany z diod LED; składa się on z zewnętrznego wieńca 24 czerwonych diod dla światła pozycyjnego i światła stopu oraz z wewnętrznego wieńca 16 żółtych diod dla świateł kierunkowskazów.
W modelu 458 Spider pojawił się dostarczony przez Magneti Marelli system Superlift, którego zadaniem jest ułatwienie pokonywania przeszkód na trasie. Za pomocą zespołu hydraulicznych siłowników, pompy uruchamianej przez silnik elektryczny i elektronicznej centralki sterowania Superlift pozwala podnieść samochód na obu mostach napędowych.
Dla nowego modelu Citroëna – DS5 – producent wybrał tylne oświetlenie diodowe i nowy system nawigacyjnego eMyWay marki Magneti Marelli. W pojazdach Citroën DS5 2.0L HDi i Peugeot 508 RXH pojawiła się natomiast automatyczna skrzynię biegów Freechoice AMT (Automated Manual Transmission) firmy Magneti Marelli. Peugeot 508 RXH wyposażony jest ponadto w deskę rozdzielczą oraz multimedialny system nawigacji i rozrywki – również dzieła spółki Magneti Marelli.
Nowy Volkswagen UP! Model GDI 1.0 ma deskę rozdzielczą i przepustnicę Magneti Marelli. W Volkswagenie Beetle zastosowano tablicę przyrządów z wyświetlaczem monochromatycznym TFT. Deski rozdzielcze Magneti Marelli trafiły też do auta Audi A5, a wtryskiwacze GDI dla sześciocylindrowych silników benzynowych VR6 FSI są montowane w modelach Audi A5 i A6.
Technologie oświetleniowe Magneti Marelli znajdziemy w nowym Mercedesie klasy B, wyposażonym w reflektory biksenonowe z funkcją aktywnego doświetlania AFS (Adaptive Frontlighting Systems) i w chroniący automatycznie przed oślepieniem system AFX. Światła Magneti Marelli pojawiły się również w Audi A5 (reflektory halogenowe, biksenonowe i ksenonowe z funkcją AFS oraz reflektory diodowe), Hondzie Civic (reflektory halogenowe, biksenonowe i diodowe), BMW 6 (reflektory biksenonowe z funkcją AFS), pojazdach marki Mercedes-Benz klasy M (reflektory biksenonowe z funkcją AFS, halogenowe z funkcjami AFX i DRL) oraz Mini Coupe (reflektory ksenonowe z funkcją AFS).
We Frankfurcie zostały również zaprezentowane światła typu Full LED. Użyto ich w modelach Mercedes CLS, Audi R8 GT Spider i Audi A7 Sportback.
Na targach pojawiły się trzy premierowe modele marki Abarth. Model 500 Cabrio Italia (który zostanie wyprodukowany tylko w 150 egzemplarzach) jest wyposażony w nawigację Abarth Blue&Me MAP z funkcją telemetrii opracowaną przez Magneti Marelli. To samo dotyczy maszyn Punto SuperSport i 965 Competizione.
Firma Maserati do modelu Gran Cabrio Fendi wybrała natomiast tablicę przyrządów i reflektory ksenonowe z funkcją AFS, światła diodowe oraz system nawigacji marki Magneti Marelli.
0 komentarzy dodaj komentarz