Jeden numer katalogowy przepływomierza Delphi AF10087-12B1 o jakości OE pasuje do 12 milionów europejskich samochodów osobowych i zastępuje dwadzieścia trzy numery katalogowe OES.
Naprawa przeprowadzona z użyciem tego podzespołu jest tańsza i bardziej przyjazna dla środowiska naturalnego dzięki wyeliminowaniu konieczności wymiany obudowy z tworzywa sztucznego.
Po stwierdzeniu uszkodzenia przepływomierza powietrza należy tę część wymontować z pojazdu, sprawdzając przy tym, czy jej obudowa nie jest popękana lub odkształcona. Jeśli jej stan techniczny nie jest zadowalający, należy wymienić cały element - a nie tylko sam czujnik.
Demontaż rozpoczyna się, odkręcając śruby mocujące wlot powietrza za pomocą klucza z odpowiednią nasadką (fot.1). Następnie należy zdjąć opaskę zaciskową i odłączyć gumową rurę podłączoną do wlotu zespołu filtra powietrza, w którym umieszczony jest przepływomierz.
Wymontowany w ten sposób zespół filtra powietrza trzeba umieścić na czystej powierzchni roboczej (fot.2) i za pomocą klucza nasadowego wymontować z niego kompletny przepływomierz (fot.3). Wyjętą część odkłada się na tę samą czystą powierzchnię w pozycji ze złączem czujnika skierowanym do góry (fot.4), a następnie używając nasadki typu torx, odkręca się wszystkie jej śruby.
Uszkodzony czujnik wyciąga się całkowicie z jego obudowy, trzymając rurę przepływową jedną ręką, a drugą – złącze elektryczne (fot.5 i 5a).
Dopiero po tej operacji można otworzyć opakowanie z nowym czujnikiem, który wolno przenosić jedynie, trzymając go za złącze (fot.6). W żadnym wypadku nie należy dotykać jego części elektronicznej, gdyż grozi to uszkodzeniem czujnika. Element wyjęty z opakowania wkłada się do rury przepływowej. Czujnik w rurze mocowany jest z lekkim wciskiem, więc dla trwałego osadzenia w gnieździe trzeba go silnie docisnąć kciukami, trzymając równocześnie rurę w obu dłoniach (fot.7).
Na koniec montujemy cały przepływomierz do zespołu filtra powietrza, a ten – na właściwe miejsce w komorze silnika, wykonując czynności podobne do stosowanych w trakcie demontażu, lecz w odwrotnej kolejności.
Motoryzacja Technologie Delphi Samochody osobowe Przeplywomierz powietrza przepływomierze powietrza
2014-03-13 09:38
Odpowiednia nasadka
Łukasz
Jakiej nasadki należy użyć do odkręcenia czujnika? Próbowałem T20 - za mały, T25 - za duży. Kluczy pomiędzy nie udało mi się znaleźć.
1 komentarzy dodaj komentarz