Od stycznia do lipca bieżącego roku w Polsce sprzedano ponad 7,6 miliona opon do samochodów osobowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to ponad 16-procentowy wzrost (podczas gdy w całej Europie dynamika wzrostu sprzedaży nie przekroczyła 5,5%) – taką informację podali przedstawiciele firmy Continental. W liczbach bezwzględnych sprzedano o ponad milion gum więcej niż rok temu.
Biorąc pod uwagę sezony drogowe, polscy dystrybutorzy dostarczyli o 12,3% ogumienia letniego więcej niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku. Dla porównania – wzrost sprzedaży opon letnich na rynkach europejskich nie przekroczył 1,5%.
Przedstawiciele Continentala są zdania, że kierowcy rozumieją, iż mimo coraz większej trwałości stosowanych mieszanek nowa opona lepiej trzyma się drogi i jest bezpieczniejsza niż stara guma. Prowadzone przez Continentala testy dowiodły, że przy prędkości 80 km/h droga hamowania samochodu osobowego wyposażonego w zużyte opony letnie (z bieżnikiem o głębokości 1,6 mm) jest o około 45 procent dłuższa niż w przypadku samochodu z nowymi oponami (z bieżnikiem o głębokości 8 mm).
Polscy kierowcy coraz częściej decydują się na zakup opon marek premium, których udział w rynku wynosi już 25% (marki średniej klasy to 27% sprzedaży). Na podstawie wyników z połowy roku można przypuszczać, że przez 12 miesięcy polski rynek ogumienia dla aut osobowych wzrośnie o około 7%.
Od stycznia do lipca w Europie sprzedano ponad 138,5 miliona opon osobowych. Trzy największe rynki to Niemcy (31,8 miliona opon), Francja (18,7 miliona) oraz Włochy (15,9 miliona). Polski rynek opon osobowych jest na Starym Kontynencie szósty pod względem wielkości.
0 komentarzy dodaj komentarz