Studenci Politechniki Wrocławskiej uczestniczący w projekcie PWR Racing Team po raz drugi zbudowali sportowy pojazd, który stanął do rywalizacji na prestiżowych zawodach uczelni technicznych Formula Student.
Bolid RT02 był gotowy na przełomie czerwca i lipca, a następnie wziął udział w rywalizacji studenckich konstrukcji na torach w Silverstone i Hockenheim. Pomimo problemów technicznych wrocławska maszyna RT02 była chwalona – zauważono, że konstruktorzy osiągnęli znaczny postęp i przygotowali pojazd bardziej zaawansowany niż zeszłoroczny model.
Ostatecznie RT02 zajął w klasyfikacji generalnej w Silverstone i Hockenheim odpowiednio 52. i 57. miejsce, plasując się w środku stawki.
Bolid RT02 to klasyczny jednomiejscowy pojazd wyścigowy. Jednostka napędowa została przejęta z motocykla Honda CBR600RR PC40 i wyposażona w regulaminową zwężkę w układzie dolotowym o średnicy 19 milimetrów. Pojazd o masie 258 kilogramów jest napędzany etanolem. Moc silnika jest przekazywana na tylną oś, a maszyna rozpędza się do 100 km/h w niespełna cztery sekundy. Model RT02 niemal całkowicie został zaprojektowany przez studentów (podobnie jak zeszłoroczny RT01).
Zespół PWR Racing Team był pierwszą polską grupą, która wystartowała w międzynarodowych zawodach konstruktorów Formula Student. W 2009 roku pokazano wirtualny jeszcze projekt RT09, a już w 2010 roku powstała prawdziwa maszyna RT01. Zaraz po powrocie z zeszłorocznych zawodów w Anglii i Niemczech zespół przystąpił do pracy nad bolidem RT02. Obecnie powstaje jeszcze szybszy i lżejszy przyszłoroczny model RT03.
0 komentarzy dodaj komentarz