Optymalne parametry pracy paska rozrządu 5523XS w silnikach PSA 1.9D (kod: DW8, DW8B, WJZ, 1WZ) zależą od jego właściwego napięcia podczas montażu dzięki zachowaniu odpowiednich procedur.
Konstrukcja tego paska ulegała licznym zmianom w kolejnych latach. Obecnie obowiązuje dwuetapowa procedura ustawiania jego wstępnego napięcia.
Zgodnie z zaleceniami OE, zmodyfikowano też wartości tych napięć. Dlatego konieczne jest przestrzeganie nowych zaleceń i niewprowadzanie do testera STT-1 samego oznaczenia paska 5523XS.
Procedura prawidłowego montażu |
Początkowo pasek musi być zainstalowany z napięciem wstępnym, wyższym od normalnego. Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałem rozrządu a pompą wysokiego ciśnienia. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3102. Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara. W kolejnej operacji napięcie musi być ustawione na normalnym, ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1 po wprowadzeniu kodu 3870. Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecanej w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ewentualnych rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w trakcie dalszej eksploatacji pojazdu. Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip®. |
Dokręcanie śruby napinacza: 1. klucz dynamometryczny, 2. narzędzie do obracania napinacza |
Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie:
www.gatesautocat.com
0 komentarzy dodaj komentarz