Ostatnia runda wyścigu American Le Mans Series w Lime Rock należała między innymi do opon Dunlopa. Z gum tej marki korzystała Lola-Mazda Chrisa Dysona i Guya Smitha, która wygrała z przewagą niemal 20 sekund w najszybszej klasie Le Mans Prototype (LMP).
W klasie GT wygrało natomiast BMW M3 Joeya Handa i Dirka Mullera; samochód również miał zamontowane opony Dunlopa i także uzyskał około dwudziestosekundową przewagę na mecie. Maszyny BMW na gumach Dunlopa wygrywały wcześniej w 24-godzinnych wyścigach w Le Mans 24 h i na Nurburgringu.
Firma Dunlop zaangażowała się w wyścigi na początku XX wieku. Po raz pierwszy samochód z jej oponami zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1924 roku. Dunlop jest wśród dostawców ogumienia rekordzistą pod względem liczby sukcesów w tej rywalizacji: w Le Mans tryumfował 34 razy.
0 komentarzy dodaj komentarz