Wydana przez Komisję Europejską dyrektywa 2008/89/WE nakazuje producentom aut montowanie w nowych samochodach świateł do jazdy dziennej (DRL, Daytime Running Light). Według KE znacząco poprawi to bezpieczeństwo na drogach Unii, a jednocześnie nie zaszkodzi środowisku, ponieważ światła do jazdy dziennej zużywają znacznie mniej prądu niż światła mijania.
Firma Philips zaprojektowała proste w montażu, trwałe światła do jazdy dziennej. Zastosowane w nich energooszczędne diody LED emitują silne białe światło o temperaturze barwowej 6000 kelvinów (lampy ksenonowe emitują światło o temperaturze od 4100 do 4800 kelvinów).
Lampy Philipsa są energooszczędne: jeden moduł pobiera 6,8 wata, a cały zestaw – niespełna 14 watów (jedna żarówka halogenowa pochłania 55–60 watów). Światła DRL bazujące na diodach elektroluminescencyjnych są też bardziej żywotne od lamp ksenonowych albo halogenowych: działają przez 10 tysięcy godzin.
Dzięki systemowi mocowania clip-on lampy produkowane przez Philipsa pasują do większości samochodów, a ich montaż jest nieskomplikowany. Światła włączają i wyłączają się automatycznie.
Z danych opublikowanych przez Komisję Europejską wynika, że stosowanie świateł do jazdy dziennej pozwala uniknąć 1200–2000 wypadków rocznie.
0 komentarzy dodaj komentarz