Pierwszym krajowym stowarzyszeniem, które zdecydowało się aktywnie włączyć w zainicjowaną przez ONZ akcję Dekada Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, był Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Obecnie dołączyło do niego Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) i zrzeszenie Browary Polskie.
Koordynatorką projektu Dekada BRD jest w Polsce Beata Bublewicz – przewodnicząca parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W naszym kraju rozpoczyna się właśnie kampania społeczna pod hasłem „Włącz myślenie”. Jej zadaniem jest wpojenie uczestnikom ruchu drogowego zasad dotyczących zachowania bezpiecznej prędkości, trzeźwości, poprawy stanu technicznego pojazdów, bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg (pieszych i rowerzystów) oraz udzielania pierwszej pomocy.
PZPM w ramach akcji zaprezentował symulatory bezpiecznej i ekologicznej jazdy. Członkowie zrzeszenia Browary Polskie chcą prowadzić kampanię edukacyjną związaną z wpływem alkoholu na sprawność kierowcy i skutkami kierowania pojazdem po jego spożyciu. Natomiast SDCM będzie posługiwać się hasłem „Nie wszystko da się naprawić później. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd samochodu” i uświadamiać użytkowników samochodów, że bezpieczeństwo w znacznej mierze zależy od nich samych oraz zachęcać do regularnych przeglądów i dbania o stan techniczny pojazdów.
0 komentarzy dodaj komentarz