Lancia Delta, która zadebiutowała w 2008 roku w Genewie na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym, pojawi się teraz w Polsce. Sprzedawane obecnie modele zostały odświeżone. Dodano też do nich kilka nowinek technicznych.
W nowej Delcie z serii 1 zmieniła się osłona chłodnicy. Pod maskę trafił ponadto silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem MultiJet 1.6. Jednostka ma moc 105 koni mechanicznych i zużywa 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów. Podczas testów Lancia Delta przyspieszała od zera do 100 km/h w 10,7 sekundy; maksymalna prędkość pojazdu to 186 km/h. Zastosowanie nowej jednostki pozwoliło obniżyć cenę Lancii Delta: samochód kosztuje o 4 tysiące złotych mniej od wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym z poprzedniej serii 0.
Zmieniło się nazewnictwo poszczególnych wersji: do wyboru mamy modele Steel, Silver, Gold i Platinum. Do wszystkich pojazdów oferowane są nowe pakiety wyposażenia, a w pojazdach Gold i Platinum zamontowano reflektory biksenonowe; nabywca maszyny Platinum bez dopłat otrzyma elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie.
Najtańsza Lancia Delta (wariant Steel) kosztuje obecnie około 69 tysięcy złotych. Na najdroższy model Platinum trzeba wydać około 127 tysięcy.
0 komentarzy dodaj komentarz