Rosnąca popularność rozwiązań opartych na LED skłoniła firmę OSRAM do poszerzenia rodziny nowoczesnych zamienników tradycyjnych żarówek o kolejne modele. W ofercie pojawił się także zamiennik lampy ksenonowej - pierwszy taki produkt na świecie renomowanego producenta.
Rodzina retrofitów Osram LEDriving HL jest stale rozbudowywana o kolejne modele. To odpowiedź producenta na oczekiwania klientów, którzy coraz chętniej sięgają po te nowoczesne produkty. Absolutną nowość stanowi oparty na LED zamiennik lampy ksenonowej (do tej pory żaden duży producent nie miał takiego retrofitu w ofercie).
Nowy produkt firmy Osram należy do rodziny LEDriving HL Easy, a dla łatwiejszej identyfikacji w nazwie zawiera dodatkowo oznaczenie XEN. Dzięki konstrukcji Plug & Play, podobnie jak zamienniki klasycznych żarówek z tej linii, ma on identyczne rozmiary i geometrię jak zastępowane źródło. Innymi zaletami retrofitu lamp ksenonowych D5S są: nawet do 180% jaśniejsze światło w porównaniu z minimalnymi wymaganiami normy ECE R98 i brak konieczności stosowania układów CANBUS. Strumień świetlny zamiennika lamp D5S wynosi 5000 lm, a temperatura barwowa światła - 6500 K. W porównaniu z ksenonami D5S znacząco ograniczono efekt olśnienia.
W portfolio znalazły się też nowe rodziny retrofitów LED - LEDriving HL EasyGEN 2 i LEDriving HL Intense NXT. W pierwszym przypadku jest to druga generacja produktów, które charakteryzują się identycznymi wymiarami jak zastępowane żarówki. Ich montaż jest bardzo prosty. Dostępne są w typach H4/H19 i H7/H18. Strumień świetlny wynosi 1400/1800 (H4/H19) i 2000 lm (H7/H18), a temperatura barwowa światła - 6500 K. Poprzednia wersja tej serii miała wymiary zgodne z określonymi w normie ECE dla żarówek halogenowych, które zastępują, ale istniało kilka reflektorów, do których retrofit nie pasował. Inżynierowie Osram uwzględnili ten aspekt w kolejnej generacji i obecnie pasuje on do wszystkich reflektorów.
Ulepszone zostały także retrofity rodziny LEDriving HL Intense NXT, które zastąpiły oferowane do tej pory produkty o tej samej nazwie. Ich wyróżnikiem jest szczególnie jasne światło - teraz nawet do 400% w porównaniu z minimalnymi wymaganiami normy ECE R112. Nowe retrofity LEDriving HL Intense NXT są wyposażone w układ CANBUS, co sprawia, że ich montaż jest łatwiejszy i nie wymaga zakupu tego dodatkowego akcesorium. Zoptymalizowana geometria sprawia, że mimo bardzo wysokich wartości strumienia świetlnego, wynoszącego 2500/3500 lm w przypadku typu H4 i 4000 lm dla H7, jadący z przeciwka kierowcy nie są oślepiani. Nowe produkty HL Intense NXT wyposażone są w wentylatory zapewniające odpowiednie chłodzenie, a co za tym idzie - wyższą trwałość. Producent udziela na nie pięcioletniej gwarancji.
Ze względu na brak homologacji retrofitów nie można stosować w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Nie ma za to przeciwwskazań, by korzystać z ich zalet np. w samochodach typu off-road.
0 komentarzy dodaj komentarz