Firma MS Motorservice International GmbH rozszerzyła swoje portfolio technologii czujników o aktywne czujniki (433 MHz) dla systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). 30 nowych artykułów dotyczy globalnej floty 222 milionów pojazdów. Są one dostępne jako czujniki wkręcane z nakrętką kołpakową (czujnik clamp-in) oraz jako czujniki zatrzaskowe z płaszczem gumowym (czujnik snap-in).
Specjalista w zakresie części zamiennych oferuje czujniki swojej siostrzanej firmy Pierburg w jakości wyposażenia fabrycznego na rynku wtórnym. Spełniają one specyfikacje OE pod względem formy, funkcji i zastosowania w pojeździe, co jest gwarantowane przez szeroko zakrojone testy wytrzymałościowe.
Czujniki charakteryzują się niezawodną jakością, a także szybkością i łatwością instalacji, po przeprowadzeniu której są natychmiast gotowe do użycia - nie jest wymagane programowanie (plug-and-play). Od 1 listopada 2014 r. wszystkie nowo zarejestrowane samochody są fabrycznie wyposażone w system TPMS. Skutkuje to ogromnym potencjałem rynkowym na motoryzacyjnym rynku wtórnym.
Prawie 40% wszystkich wypadków drogowych jest spowodowanych przez niedopompowane opony. Ponadto obniżenie ciśnienia w oponach o ok. 0,4 bara poniżej wartości docelowej prowadzi już do zwiększonego zużycia opon, a tym samym - do skrócenia ich żywotności. Wyższe opory toczenia przy zbyt niskim ciśnieniu w oponach powodują dodatkowe zużycie paliwa do 0,3 litra na 100 kilometrów. To z kolei w równym stopniu zwiększa emisję CO2 i koszty tankowania. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) zapewnia, że opony zawsze utrzymują prawidłowe ciśnienie. W przypadku utraty ciśnienia kierowca jest ostrzegany przez lampkę ostrzegawczą TPMS. Rozróżnia się pasywny („pośredni”) i aktywny („bezpośredni”) system TPMS.
Działanie pasywnego i aktywnego TPMS
W przypadku pasywnego systemu TPMS, znanego również jako pośredni system TPMS, system oblicza ciśnienie w oponach za pomocą czujników prędkości koła (czujników ABS) poprzez obwód toczny. Jeśli z opony uszło powietrze, jej obwód toczny zmniejsza się, a koło obraca się szybciej. Pasywny system TPMS wykorzystuje elementy, które są już obecne w pojeździe. Rozszerzane jest tylko oprogramowanie. System rozpoznaje utratę ciśnienia, ale nie rozpoznaje, która opona została uszkodzona. Pośredni system TPMS nie wykrywa również, czy wszystkie cztery opony mają podobnie niskie ciśnienie. W przypadku aktywnego (bezpośredniego) systemu TPMS w obręczy każdego koła zainstalowany jest zasilany bateryjnie czujnik, który stale mierzy ciśnienie powietrza i temperaturę w oponie. Dane są przesyłane do komputera pokładowego drogą radiową. Zaleta: dokładne monitorowanie ciśnienia powietrza i temperatury w kołach w czasie rzeczywistym. Baterie czujników działają przez około siedem do dziesięciu lat lub około 225 tys. kilometrów. Ponieważ baterie nie mogą być wymienione, należy wymienić czujnik. Jeśli jedna bateria czujnika jest rozładowana, jest prawdopodobne, że pozostałe trzy baterie również wkrótce się rozładują. Dlatego zaleca się, aby zawsze wymieniać wszystkie cztery czujniki jednocześnie.
0 komentarzy dodaj komentarz