Francuska firma VERNET to jeden ze światowych liderów produkcji termostatów z silną pozycją na rynku OE, jak i na rynku części zamiennych. Dziś Grupa Vernet jest znana na całym świecie dzięki innowacji - woskowemu elementowi termostatycznemu. W 1962 roku marka Vernet opatentowała to rozwiązanie i wprowadziła do swojej oferty termostaty do samochodów osobowych i ciężarowych. Dzięki jakości oferowanych produktów została dostawcą termostatów dla takich producentów samochodów, jak: Volkswagen, Škoda, Audi, BMW, Ford, Peugeot, Renault, Citroën, Fiat i wielu innych.
Calorstat by Vernet oferuje szeroką gamę produktów, która pokrywa 98% parku samochodowego w Europie. Wszystkie produkty poddawane są skrupulatnym badaniom opartym na bezkompromisowym poszukiwaniu jakości na etapie wdrożenia i kontroli jakości.
Termostaty standardowe
Rolą standardowego termostatu jest regulacja i utrzymanie temperatury silnika w idealnym zakresie roboczym, aby zapewnić najlepszą wydajność i trwałość.
Gdy silnik jest zimny, znajdujący się wewnątrz termostatu wosk ma stałą konsystencję, a termostat pozostaje zamknięty, zapobiegając przepływowi płynu chłodzącego. W miarę nagrzewania się silnika wosk zaczyna się rozszerzać, powodując otwarcie zaworu termostatu i umożliwienie przepływu płynu chłodzącego przez silnik. Gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę roboczą, wosk wewnątrz termostatu całkowicie się rozpręży, a zawór pozostaje otwarty, utrzymując żądaną temperaturę.
Termostat woskowy jest skutecznym sposobem regulacji temperatury silnika, ponieważ szybko reaguje na zmiany temperatury i może odpowiednio dostosować przepływ płynu chłodzącego. Jest również trwały i stosunkowo łatwy w utrzymaniu, co czyni go popularnym materiałem w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Termostaty MAP
Oznaczenie MAP oznacza „termostat sterowany mapą”. Jest to rodzaj termostatu sterowanego przez moduł sterujący silnika (ECM), zwany także modułem sterującym silnika (ECU). W przeciwieństwie do tradycyjnych termostatów, które w celu kontrolowania przepływu płynu chłodzącego opierają się wyłącznie na temperaturze płynu chłodzącego silnik, termostat MAP uwzględnia inne czynniki, takie jak obciążenie silnika i temperatura otoczenia.
Termostat MAP jest zintegrowany z elementem grzejnym w elemencie rozprężnym, który otwiera się i zamyka w celu regulacji przepływu płynu chłodzącego pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Otwieraniem i zamykaniem siłownika steruje moduł ECM, który na podstawie danych z różnych czujników określa optymalną temperaturę pracy silnika. Jest to bardziej zaawansowany i precyzyjny typ termostatu, pozwalający lepiej kontrolować temperaturę silnika.
Wadliwy termostat MAP może powodować różne problemy, w tym słabą wydajność silnika, zwiększone zużycie paliwa i przegrzanie.
Termostaty z silnikiem
Termostat z napędem silnikowym to rodzaj termostatu sterowanego elektronicznie i uruchamianego przez mały silnik elektryczny. Czasami nazywany jest także termostatem elektrycznym lub termostatem elektronicznym. Stosuje się go w silnikach samochodów osobowych i ciężarowych. Otwieraniem i zamykaniem zaworu steruje moduł sterujący silnika pojazdu (ECM), który odbiera dane z różnych czujników w celu określenia optymalnej temperatury pracy silnika.
Termostat z napędem silnikowym pozwala bardziej precyzyjnie kontrolować temperaturę silnika, co poprawia wydajność i efektywność. Może on również pomóc w zmniejszeniu emisji i poprawie ogólnego stanu silnika. Niektóre termostaty z napędem silnikowym mają „bezpieczny” tryb termostatyczny, który pozwala im pozostać w pozycji otwartej w przypadku awarii. Pomaga to zapobiec przegrzaniu silnika i uszkodzeniom.
Termostaty silnikowe stają się coraz powszechniejsze w nowoczesnych silnikach samochodów osobowych i ciężarowych, ponieważ zapewniają precyzyjną kontrolę i lepszą wydajność w porównaniu z tradycyjnymi termostatami.
Asortyment Calorstat by Vernet dostępny jest w sieci sprzedaży Inter Cars.
0 komentarzy dodaj komentarz