TotalEnergies po raz kolejny rozszerza gamę swoich olejów. Z jednej strony – stanowi to efekt współpracy z producentami silników, którzy opracowują coraz bardziej wymagające konstrukcje, z drugiej – odpowiedź na zapotrzebowanie klientów serwisujących swoje samochody na rynku wtórnym.
Wprowadzenie nowych produktów do oferty wynika z konsekwentnego dążenia do zapewnienia możliwie najszerszej gamy produktów dla rynku samochodowego. Wśród nich znalazły się zarówno oleje do najnowszych modeli, jak i do pojazdów starszych. Niektóre referencje są po prostu odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wtórnego. Doskonałym przykładem są tutaj nowe oleje przekładniowe. TotalEnergies wprowadza na rynek oleje, które w zasadzie traktowane są przez producentów samochodów jako niewymienne. Jednak praktyka dowodzi, że ich regularna wymiana może znacząco wydłużyć żywotności skrzyń i z tego powodu pojawiają się w ofercie.
Odpowiednie dopasowania
Eksperci z TotalEnergies od dawna podkreślają, że jedyną słuszną metodą dobierania olejów silnikowych do pojazdu jest przestrzeganie dopuszczeń i homologacji producenta samochodu. Z tego względu gama TotalEnergies jest regularnie odświeżana, tak aby właśnie spełniać najnowsze homologacje współczesnych silników. Dla kierowców i mechaników jest to ważne udogodnienie. Niezależnie od tego, czy specjalizują się w markach japońskich, koreańskich, niemieckich, francuskich czy włoskich, coraz częściej sięgają po produkty TotalEnergies. Gwarancją najlepszego wyboru są te same homologacje i dopuszczenia w instrukcji serwisowej samochodu, co na opakowaniu oleju. Gama TotalEnergies staje się tak duża, że można w niej znaleźć w zasadzie wszystko, włącznie z olejami do hybryd, wysilonych silników downsizingowych, zaawansowanych diesli czy jednostek o obniżonym poziomie wewnętrznego tarcia. Warto przy tym podkreślić, że TotalEnergies jest także głównym producentem olejów do najnowszych silników Wankla wytwarzanych przez Mazdę.
Quartz INEO Efficiency 0W-30
Olej ten opracowano głównie z myślą o BMW. W 2019 r. bawarska marka wprowadziła bardzo głęboką ewolucję, dobrze znanej i powszechnie stosowanej, normy BMW LL 04. Jej następcą jest norma BMW LL19, w której zaostrzono wymagania we wszystkich aspektach jakościowych, a dodatkowo zwiększono wymagania Fuel Efficency. Nowy produkt jest zalecany i wstecznie kompatybilny ze wszystkimi silnikami, gdzie był stosowany LL 04. A jest to bardzo szeroka gama silnków, ponieważ obejmuje większość jednostek benzynowych i wysokoprężnych z filtrami DPF i bez nich, produkowanych od 2002 r.
Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12
Jest to nowoczesny produkt do najnowszych silników benzynowych BMW oferowanych od 2022 roku, opracowany w ośrodku badawczym TE we Francji przy zastosowaniu technologii Eco-Science. Posiada homologację BMW LL-22FE++, co oznacza, że nadaje się np. do takich silników, jak np. B48B (TU2) 2.0 R4 16 V TwinPower Turbo (wyposażonych w filtr GPF lub bez), a także B58 (TU2) 3.0 R6 24 V TwinPower Turbo 326 KM (wyposażonych w filtr GPF lub bez). Ten specjalnie opracowany produkt z rodziny olejów Fuel Efficency ma niski współczynnik HTHS = 2,0, co znacząco wpływa na obniżenie tarcia wewnętrznego w silniku i przez to przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Quartz INEO Long Life 0W-30
To ekskluzywna wersja znanego oleju LL 5W-30. W nowym wydaniu spełnia on normy VW 504.00 / 507.00, BMW LL04 i Porsche C30. Inżynierom TotalEnergies udało się w nim znacząco poprawić parametry nisko- i wysokotemperaturowe. Cechuje go wysoka odporność na utlenianie. Jak można się łatwo domyślić, olej ten sprawdza się zarówno przy częstych uruchomieniach silnika, jak i podczas dynamicznej jazdy. Jest to produkt z dużym zapasem jakościowym, dający jeszcze większe bezpieczeństwo w osiąganiu przebiegów w trybie long life pomiędzy wymianami oleju.
Quartz INEO RCP 5W-30
Olej ten został stworzony w oparciu o zaawansowaną technologię syntetyczną, będącą wynikiem wspólnych badań zespołów technicznych Stellantis i działu badawczorozwojowego TotalEnergies. Olej posiada najnowszą homologację Stellantis FPW9.55535/03. Technologia ta, opracowana specjalnie dla silników DV5R i EB2, zapewnia wydłużenie żywotności silnika, jego podzespołów i optymalizuje czystość elementów silnika. Olej jest rekomendowany przez Stellantis dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi – DV5R: YHX / YHY / YHZ / YHW / YHV / YHR spełniających normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4, produkowanych do 02/2023 r., oraz silników benzynowych turbo EB2 Gen1 – 1,2L PureTech (typoszereg: HNZ, HNY, HNX, HNW, HNV), spełniających normę Euro 6.1, produkowanych do 08/2018 r. Nadaje się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.
Quartz 9000 Advanced 0W-40
Olej spełnia homologację Porsche A40 w ekskluzywnej klasie lepkości 0W-40 i przeznaczony jest do wszystkich silników benzynowych Porsche bez GPF. Wykonany w technologii ART (Age Resistance Technology) olej Quartz 9000 Advanced 0W-40 ma wysoką odporność na utlenianie i bardzo długo zachowuje swoje właściwości smarne, co zapewnia optymalną ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości zabezpiecza silnik w niskich i wysokich temperaturach pracy.
Quartz INEO FGO 5W-40
Nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli dany silnik potrzebuje oleju 5W-40, to Quartz Ineo FGO 5W-40 jest to topowa propozycja w tej klasie lepkościowej. Spełnia normę Porsche C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z filtrem GFP. Olej spełnia także normy VW 511.00, co dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej grupy VW wyposażonych z GPF (W12, V10, V8) oraz wybranych jednostek takich marek, jak Audi, Bentley czy Lamborghini. Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. Quartz INEO FGO 5W-40 z technologią ART (Age Resistance Technology) chroni je przed tymi problemami dzięki zaawansowanej, bardzo nowoczesnej formule, zapewniającej odpowiednie właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.
Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20
Wykonany w technologii Eco-Science stanowi ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai i Kia, którzy poszukują na rynku wtórnym produktu spełniającego wymagania konstruktorów do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających normę API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5. Olej ten, opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej, należy do grupy LowSaps i realnie pomaga oszczędzać paliwo.
Traxium Gear 9 FE 75W
Olej przekładniowy przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Ma normę PSA B71 2316 i 2317. Pojawił się w ofercie TotalEnergies w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wymianę oleju w skrzyniach, chociaż konstruktor nie przewidywał takiej potrzeby. Jest to nowsza wersja dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80, przeznaczonych do skrzyń biegów licznych modeli z grupy PSA (obecnie Stellantis).
Fluidmatic DVI MV
Trudno nie zauważyć rosnącej popularności przekładni automatycznych. Od kilku lat wielu producentów oferuje nowoczesne przekładnie z 8 i większą ilością przełożeń. Automaty te zostały dobrze przyjęte na rynku ze względu na sposób działania, wygodę eksploatacji, znikomy wpływ na wzrost zużycia paliwa, dużą niezawodność i trwałość. Część konstruktorów nie zakłada wymiany oleju w tych skrzyniach przez cały okres ich eksploatacji. Rynek jednak zweryfikował te założenia i okazało się, że wymiana oleju wpływa pozytywnie na pracę i żywotność skrzyń. Należy jednak pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów stanowi bardzo skomplikowane urządzenie. Wymaga oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych. Fluidmatic DVI MV jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczoną do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach Aisin Warner: AW-2 (Aisin AT8) wykorzystywanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem stosowany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP. Nadaje się również do skrzyń, do których wymagany jest olej Dexron VI, Marcon LV, Jaso M315, itp.
0 komentarzy dodaj komentarz