strona główna Nowości rynkowe ZF Lifetec zmienia ułożenie poduszki powietrznej kierowcy
2024-06-12, ostatnia aktualizacja 2024-06-12 07:28

ZF Lifetec zmienia ułożenie poduszki powietrznej kierowcy

ZF Aftermarket

Od wprowadzenia poduszek powietrznych dla kierowców w latach 80. są one montowane na stałym miejscu na środku kierownicy, w jej piaście. Od tego momentu kierownica stała się czymś więcej niż tylko interfejsem między kierowcą a samochodem do przekazywania poleceń kierowania, stała się również funkcją ochronną w razie wypadku. Od około trzech dekad poduszka powietrzna kierowcy jest standardowym wyposażeniem większości samochodów, pomagającym ratować życie i ograniczać obrażenia. Ponadto kierownica stała się centrum dowodzenia funkcjami rozrywkowymi i wspomagającymi w nowoczesnych samochodach.

ZF Lifetec zaprojektował kierownicę nowej generacji, aby rozszerzyć możliwości projektowania wnętrz zorientowanych na przyszłość. W razie wypadku, poduszka powietrzna kierowcy zostanie aktywowana z górnej części kierownicy poprzez górną obręcz kierownicy w kierunku kierowcy. Ta nowa pozycja instalacji poduszki powietrznej pozwala na uzyskanie gładkiej, przypominającej smartfon konstrukcji poziomej kolumny kierownicy, w tym piasty. Czułe na siłę elementy sterujące funkcjami rozrywkowymi i wspomagającymi pojazdu są zintegrowane za ciągłą powierzchnią. Konstrukcja ta płynnie wtapia się w cyfrowo zaprojektowane deski rozdzielcze nowoczesnych wnętrz pojazdów.

Trend w kierunku jednolitego wzornictwa, który zyskuje na popularności w ostatnich latach, można również znaleźć w nowoczesnych wnętrzach pojazdów. Producenci coraz częściej eliminują łączenia i luki we wnętrzu. Znajduje to również odzwierciedlenie w innowacyjnych opcjach oświetlenia i wyświetlaczach, które są zintegrowane w całym wnętrzu pojazdu.

Płynna konstrukcja nie tylko otwiera wiele możliwości wykorzystania nowych materiałów i kształtów, ale także pod względem funkcji. Funkcje na żądanie (dowolnie przypisywane pola), wyświetlacze dotykowe lub centralny ekran są teraz możliwe. W ramach tej koncepcji można wdrożyć rozwiązania hybrydowe, obejmujące na przykład połączenie alternatywnego przełącznika obrotowego z czułą na siłę i dotykową powierzchnią, również zintegrowaną z kierownicą jako punktem zaczepienia.

Funkcje te można również połączyć z wykrywaniem dłoni, które jest elementem obecnych i przyszłych kierownic. Czujnik pojemnościowy umieszczony pod skórzaną powierzchnią rozpoznaje, czy kierowca jedynie dotyka kierownicy, czy też bezpiecznie ją chwyta. Technologia ta jest kolejnym modułem zapewniającym bezpieczną kontrolę nad pojazdem.



Wasi dostawcy




Podobne

Polecane


ver. 2023#2