Fot. Materiały prasowe Polskiej Grupy Motoryzacyjnej
Barbara Sztyler, dyrektor generalna Sierosławski Group i członek zarządu PGM
Promowanie liderek branży motoryzacyjnej na rynku europejskim oraz wymiana wiedzy i doświadczeń – takie cele stawiają sobie „Kobiety Europy”. Nieformalna inicjatywa, która powstała w ramach Polskiej Grupy Motoryzacyjnej (PGM), zainaugurowała działalność 8 marca 2024 r.
„Kobiety Europy” to najnowsza inicjatywa Polskiej Grupy Motoryzacyjnej – organizacji skupiającej ponad 70 polskich firm – producentów z branży motoryzacyjnej, krajowego klastra kluczowego. Celem przedsięwzięcia jest zrzeszanie i promowanie najaktywniejszych kobiet działających w branży motoryzacyjnej, prezentacja ich osiągnięć na rynkach europejskich i stworzenie sieci kontaktów, służących m.in. wymianie doświadczeń i wiedzy. Inicjatorką przedsięwzięcia jest Barbara Sztyler – dyrektor generalna Sierosławski Group i członek zarządu PGM – wraz z kobietami menedżerkami z firm zrzeszonych w PGM. Panie, zainspirowała do działania Solange Olszewska, współtwórczyni i była prezes firmy Solaris Bus & Coach, podczas spotkania Klubu PGM w listopadzie ubiegłego roku.
- Kiedy 18 lat temu zaczynałam pracę w branży automotive, byłam jedną kobietą na 100 mężczyzn. Dziś tych kobiet jest 20-25 na 100 panów – mówi Barbara Sztyler. – Nasza rola rośnie, jesteśmy kreatywne, przedsiębiorcze, przebojowe. Jeśli mamy wiedzę techniczną i potrafimy przekonać do naszych pomysłów, to świetnie odnajdujemy się w tym świecie.
„Kobiety Europy” to ambasadorki promujące narodowy potencjał i inspirujące kierunki rozwoju branży motoryzacyjnej.
– Chcemy zrzeszać kobiety działające w branży motoryzacyjnej na stanowiskach menedżerskich z Polski, ale nie tylko – także i z innych krajów Europy. Naszym celem jest promocja potencjału biznesowego naszych firm przez kobiety, które zarówno dzięki specjalistycznej wiedzy, jak też tzw. umiejętnościom miękkim potrafią wiele osiągnąć.
Już w maju tego roku „Kobiety Europy” odbędą misję gospodarczą do Belgii. W planach jest także udział w wydarzeniach, konferencjach, targach i spotkaniach branżowych.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz