Specjalizująca się w dziedzinie technologii filtracji, zarządzania termicznego i filtracji wodoru firma UFI Filters robi kolejny krok na obszarze elektrycznej mobilności, wprowadzając układ chłodzenia oleju przekładniowego do platformy PPE (Premium Platform Electric) w Audi i Porsche.
Platforma PPE, dzięki swojej modułowej budowie, będzie wykorzystywana w wielu pojazdach typu BEV (battery electric vehicle) klasy premium i luksusowych. Każdy nowy model średniej klasy, taki jak Porsche Macan EV, Audi Q6 e-tron, A6 e-tron Avant i A6 e-tron Sportback (również w wersji RS), będzie wyposażony w dwie chłodnice UFI, jedną do przedniego napędu elektrycznego, a drugą do tylnego napędu elektrycznego, co gwarantuje optymalną wydajność.
Systemy zarządzania termicznego UFI są produkowane w nowoczesnym zakładzie w Opolu, w Polsce, przy użyciu technologii lutowania próżniowego aluminium, co zapewnia trwalszy i czystszy produkt. Wymienniki ciepła UFI odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu optymalnej temperatury oleju przekładniowego.
Chłodnice są zbudowane z aluminiowych płytek – przednia posiada 11 warstw dla oleju i 10 dla chłodziwa, a tylna – 14 warstw dla oleju i 13 dla chłodziwa. Ich konfiguracja krzyżowo-przeciwprądowa polega na tym, że olej i chłodziwo przepływają w przeciwnych kierunkach, krzyżując się w naprzemiennych warstwach. Taka konstrukcja wydłuża czas kontaktu cieczy w procesie wymiany ciepła, co poprawia zdolność zarządzania temperaturą i zwiększa wydajność chłodnicy.
0 komentarzy dodaj komentarz