strona główna Ciekawostki Czy auta elektryczne i hybrydowe nadają się do holowania przyczep?
2024-01-24, ostatnia aktualizacja 2024-01-24 15:03

Czy auta elektryczne i hybrydowe nadają się do holowania przyczep?

Steinhof

Zmieniają się rodzaje napędu, jednak przyzwyczajenia zostają. Dla wielu kierowców weekendowy wyjazd na rowery czy transport przyczepy ciągle są częstymi zadaniami. Czy z hybrydą na pokładzie lub napędem elektrycznym jest to możliwe?

Hybrydy a holowanie

Hybrydy zyskują na popularności, ale czy są przystosowane do holowania?
Tradycyjnie uważano, że auta hybrydowe nie są idealne do ciągnięcia ciężkich przyczep. Jednak postęp technologiczny zmienił ten obraz. Obecnie na rynku dostępne są modele hybrydowe, które mogą ciągnąć znaczne ciężary. Są top na przykład:

  • Ford Kuga 2.5 Hybrid (190 KM) – do 1600 kg przyczepy hamowanej;
  • Honda CRV 2.0 i-MMD (184 KM) – do 750 kg przyczepy hamowanej;
  • Hyundai Ioniq 1.6 GDI (hybryda) – do 750 kg przyczepy hamowanej;
  • Toyota RAV4 (2.5) – do 1650 kg przyczepy z hamulcem.

Oczywiście, przed zakupem takiego samochodu dobrze jest skonsultować się z ekspertem, który potwierdzi dostępność haka holowniczego do konkretnego modelu. Steinhof systematycznie rozbudowuje ofertę haków holowniczych do pojazdów hybrydowych, jednak przed zakupem samochodu warto zajrzeć do zaktualizowanego katalogu.

Elektryki z hakiem
Starsze modele elektryczne często nie były przystosowane do holowania, jednak nowoczesne konstrukcje już sobie z tym radzą. Przykłady aut elektrycznych zdolnych do holowania to:

  • Audi e-Tron – do 1800 kg przyczepy hamowanej;
  • BMW iX3 – do 750 kg przyczepy hamowanej;
  • Tesla Model X – do 2268 kg przyczepy hamowanej;
  • Volvo XC40 Recharge Pure Electric – do 1500 kg przyczepy hamowanej.

Niezbędne jest zwrócenie uwagi na całkowitą masę zestawu pojazd + przyczepa. Przy holowaniu cięższych przyczep (zwłaszcza przez auta elektryczne) łatwo przekroczyć limit 3500 kg dopuszczalnej masy całkowitej, co wymaga innej kategorii prawa jazdy. Warto też uwzględnić konieczność opłaty za przejazd niektórymi drogami w związku z większą masą pojazdów.

Bagażnik rowerowy
Dla właścicieli aut elektrycznych rozsądnym rozwiązaniem jest zamontowanie haka holowniczego do przewożenia rowerów na platformie Veturo. Montaż jednośladów za pojazdem znacząco zmniejsza opory powietrza. W przypadku bagażnika dachowego każdy rower przekłada się na wyższe spalanie w aucie z konwencjonalnym napędem, a także na większe zużycie prądu przez silniki elektryczne.

Firma Steinhof wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i łączy funkcjonalność haków holowniczych z platformami rowerowymi Veturo. W samochodach elektrycznych takie połączenie stanowi optymalne rozwiązanie pod względem troski o środowisko.



Monika Majchrowicz
Dyrektor ds. rozwoju Steinhof

Tagi

Steinhof  hak 



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2