Ukazała się najnowsza edycja raportu Global Lubricants: Market Analysis and Assessment firmy badawczej Kline & Company. Raport zawiera dane za rok 2022 i obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których sprzedawane są środki smarne. Analiza uwzględnia segmenty rynku, typy oraz rodzaje produktów i formulacje.
Według najnowszego raportu Kline, Shell utrzymał pozycję lidera z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Podobnie jak w poprzednim roku, sprzedaż została podzielona niemal równo między trzy kategorie: 35% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% rozwiązania przemysłowe i 32% produkty do pojazdów użytkowych.
– Jesteśmy dumni z utrzymania statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych przez kolejny rok. Odzwierciedla to skuteczną koncentrację naszych działań w dwóch obszarach: dostarczaniu wysokiej klasy środków smarnych i płynów klientom indywidualnym, komercyjnym i przemysłowym, a także wspieraniu postępu w branży w niezawodny, wydajny i zrównoważony sposób – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska.
Shell utrzymał pozycję globalnego lidera i przewagę konkurencyjną, kontynuując inwestycje w różnorodne produkty premium, w tym oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje motocyklowe Shell Advance, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych Shell Rimula oraz przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus.
Shell był jedną z pierwszych firm, które w 2019 roku wprowadziły na rynek ofertę płynów E-fluids do pojazdów elektrycznych. Koncern dostarcza również zrównoważone rozwiązania, a środki smarne odgrywają kluczową rolę w realizacji celów firmy, jakimi są osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. oraz wspieranie klientów w zmniejszaniu ich śladu węglowego. W tym celu Shell m.in. redukuje ilość odpadów poprzez rozwój zrównoważonych opakowań i wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także oferuje gamę produktów biodegradowalnych.
0 komentarzy dodaj komentarz