strona główna Materiałoznawstwo Nowoczesne technologie olejowe
2023-10-25, ostatnia aktualizacja 2023-10-25 13:03

Nowoczesne technologie olejowe

Orlen Oil

Negatywny wpływ na środowisko wynikający z działań człowieka sprawił, że branża motoryzacyjna wprowadza zmiany w technologii i konstrukcji swoich pojazdów. Globalni producenci silników dążą do redukcji szkodliwych emisji oraz śladu węglowego poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów napędowych i systemów oczyszczania spalin.

Jednym z rozwiązań zmierzających do redukcji CO2 jest idea downsizingu, polegająca na konstrukcji silników o małych wymiarach, niskiej pojemności przy jednoczesnym zwiększeniu maksymalnej mocy i wydajności. Aby osiągnąć wyższe współczynniki efektywności, producenci OEM (Original Equipment Manufacturer) do opracowywania nowoczesnych jednostek napędowych wykorzystują technologie silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, które ograniczają zużycie paliwa i emisje. Mniejsze, bardziej wydajne silniki wymagają zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych o niższej lepkości, aby sprostać wyzwaniom związanym z wydajnością i zapewniać kompleksową ochronę w ekstremalnych warunkach pracy.

Wraz z rozwojem downsizingu pojawiło się ryzyko tzw. przedwczesnego zapłonu (LSPI – Low Speed Pre-Ignition). Występuje ono przy małych prędkościach obrotowych (1500-2000 obr./min), wysokim ciśnieniu i silnym obciążeniu silnika, a dotyczy głównie małolitrażowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Zjawisko to polega na niekontrolowanym zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej w niewłaściwym momencie i przy nieodpowiednim położeniu tłoka (jeszcze przed zapłonem inicjowanym iskrą ze świecy zapłonowej). Jednym z gwarantów ochrony jednostki napędowej przed wystąpieniem zjawiska LSPI jest stosowanie odpowiednio dobranego środka smarnego.

W związku z zapotrzebowaniem współczesnego rynku motoryzacyjnego na środki smarne do silników projektowanych zgodnie z ideą dowsizingu do oferty Orlen Oil został wprowadzony nowy olej Platinum Max Expert LL 0W-20. Jest to najnowszej generacji, w pełni syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu LongLife, w klasie lepkości 0W-20 i jakości ACEA C5, API SN Plus. Wyprodukowany w technologii Mid SAPS (obniżona zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu), dzięki czemu zapewnia doskonale parametry, redukuje ryzyko zużycia zaworów, zapewniając jednocześnie lepszą kontrolę osadów i gwarantuje dobrą czystość silnika. Przeznaczony jest do nowoczesnych jednostek benzynowych i Diesla, w których zastosowano nowoczesne systemy oczyszczania spalin (DPF i GDF), spełniające normy emisji Euro 6.

Stosowanie oleju Platinum Max Expert LL 0W-20 gwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji poprzez wysoką oszczędność paliwa do 4%, przy jednoczesnym zachowaniu właściwej ochrony wszystkich elementów silnika. Zapewnia najwyższą, długotrwałą wydajność, moc i ochronę silnika. Bez względu na warunki atmosferyczne zapewniony jest szybki rozruch i, co niezmiernie ważne, idealne smarowanie w niskich temperaturach. Olej charakteryzuje się dobrą stabilnością termiczną i oksydacyjną. Zastosowanie tego produktu zwiększa interwały pomiędzy wymianami do 30 000 km/24 miesiące.

Gwarantem najwyższej jakości oleju Platinum Max Expert LL 0W-20 jest uzyskanie oficjalnej aprobaty do najnowszych modeli pojazdów VW Group (min. Audi, VW, Škoda, Seat) objętych specyfikacją VW Standard 508 00 i VW Standard 509 00, w lepkości 0W-20. Dodatkowo uzyskał on homologację do najnowszych modeli pojazdów Porsche, wymagających oleju zgodnego ze specyfikacją Porsche C20.

Stosowanie oleju Platinum Max Expert LL 0W-20 charakteryzującego się zgodnością parametrów lepkościowych z wymaganiami nowoczesnych silników i rygorystycznych norm emisji spalin pozytywnie wpływa na środowisko, zmniejsza emisję spalin i gwarantuje ochronę silnika w całym okresie eksploatacji.

 



Grażyna Ciepiela-Składzień
Dział Strategii Produktów ORLEN OIL

Tagi

Orlen  Olej  Orlen Oil 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2