strona główna Materiałoznawstwo Platinum Max Expert Hybrid
2023-09-07, ostatnia aktualizacja 2023-09-07 15:10

Hybrydowe oleje przyszłości

Platinum Max Expert Hybrid

PLATINUM Max Expert HYBRID to między innymi oleje o klasie lepkości 0W-16 i 0W-20

Orlen Oil

PLATINUM Max Expert HYBRID to między innymi oleje o klasie lepkości 0W-16 i 0W-20

Kilkanaście lat temu samochody z napędem hybrydowym były poza zasięgiem finansowym większości użytkowników i stanowiły raczej nowinkę technologiczną. Stać na nie było jedynie najzamożniejszą część naszego społeczeństwa. Dziś konstrukcja samochodów z tego rodzaju napędem rozpowszechniła się na tyle, że coraz większe grono klientów może sobie na nie pozwolić.

Wśród użytkowników ruchu drogowego coraz mocniej rośnie świadomość ekologiczna i poszukiwanie rozwiązań, dzięki którym eksploatowane przez nas pojazdy będą przyjazne dla otaczającego środowiska oraz pozostawią mniejszy ślad węglowy na naszej planecie. Rozwój motoryzacji i technologii obalił mit, że jedynie silniki Diesla emitują szkodliwe substancje. Silniki benzynowe również oddziałują na środowisko. Rozwiązaniem alternatywnym pomiędzy samochodami spalinowymi a bezemisyjnymi pojazdami elektrycznymi są pojazdy z napędem hybrydowym. Dzięki nim znacząco ograniczona została emisja szkodliwych substancji do środowiska przy jednoczesnym braku utraty energii podczas jazdy i po ewentualnym długim przestoji potrzebnym do doładowania jednostki napędowej.

Celem środowiskowym, jaki postawiły sobie państwa członkowskie Unii Europejskiej, jest całkowita dekarbonizacja i elektryfikacja sektora motoryzacyjnego do 2050 roku. Jego realizacji służy stopniowe wdrażanie przepisów legislacyjnych, zmuszających producentów samochodów do wprowadzania zmian konstrukcyjnych dla zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Między innymi jednym z założeń pakietu Fit for 55 jest ograniczenie emisji CO2 do 2030 r. o 55% dla samochodów osobowych i o 50% dla samochodów ciężarowych (w stosunku do 1990 roku). Ten szczytny cel wymaga olbrzymich inwestycji zarówno ze strony producentów samochodów, jak i rządów poszczególnych krajów członkowskich.

Z uwagi na fakt, że ceny samochodów elektrycznych są na tyle wysokie, że znajdują się poza zasięgiem większości kierowców, a aktualna technologia magazynowania energii nie gwarantuje bezstresowego i swobodnego przemieszczania się na dłuższych dystansach, pojazdy hybrydowe są popularniejsze. W związku z tym producenci samochodów przeznaczają duże środki na rozwój konstrukcji hybrydowych, dzięki czemu są w stanie sprostać wysokim wymaganiom legislacyjnym związanym z ograniczeniem emisji szkodliwych substancji stawianym przez Komisję Europejską.

Kolejnym argumentem na rzecz pojazdów hybrydowych jest niewystarczająca ilość punktów szybkiego ładowania w większości państw członkowskich. Nie zaspokaja ona potrzeb ciągle rozwijajacego się rynku. Uwzględniając powyższe aspekty, można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że pełna elektryfikacja sektora motoryzacyjnego nastąpi dopiero za kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat.

Napęd hybrydowy stanowi połączenie silnika spalinowego oraz jednego bądź kilku silników elektrycznych. Wyróżniamy kilka rodzajów napędów hybrydowych: micro-, mild-, plug-in oraz full hybrid, które różnią się sposobem pozyskiwania energii i funkcjami pełnionymi przez silniki elektryczne oraz możliwościami dotyczącymi mocy. Niemniej wszystkie powyższe rozwiązania potrzebują zaawansowanych środków smarowych do utrzymania niezawodnej sprawności jednostki napędowej, która w tym układzie pracuje.

W samochodach z napędem hybrydowym panują odmienne warunki w stosunku do standardowych silników spalinowych. Tuż po uruchomieniu silnika od razu osiąga on wysokie obroty, w związku z czym olej musi charakteryzować się odpowiednią lepkością, aby natychmiast zapewnił smarowanie wszystkich elementów napędu spalinowego. Żeby silnik przez jak najkrótszy czas pracował „na sucho”, stosuje się oleje o niskiej lepkości.

Napędy hybrydowe charakteryzują się niższymi temperaturami roboczymi, spowodowanymi krótszymi okresami pracy, co wynika z wielokrotnego uruchamiania i wyłączania silnika w trakcie jazdy. W związku z tym, stosowany olej musi mieć odpowiednią płynność, aby możliwie szybko dotarł do poszczególnych elementów jednostki napędowej, zapewniając jej maksymalną ochronę od momentu uruchomienia.

Dodatkowo silniki samochodów z napędem hybrydowym w stosunku do konwencjonalnych napędów są w większym stopniu narażone na zużycie spowodowane większą liczbą zatrzymań i rozruchów oraz korozję wywołaną wodą kondensacyjną w pracującym układzie.

Odpowiadając na potrzeby rosnącego rynku samochodów z napędem hybrydowym oraz działając zgodnie ze strategią ORLEN 2030, do katalogu produktów spółki ORLEN OIL wprowadzono linię olejów silnikowych Platinum Max Expert Hybrid, których technologia została opracowana z myślą o nowoczesnych, paliwooszczędnych silnikach spalinowych stosowanych w niskoemisyjnych autach wyposażonych w napęd hybrydowy.

W pełni syntetyczne oleje silnikowe Platinum Max Expert Hydbrid posiadają wszystkie właściwości wymagane przez napędy hybrydowe w celu zachowania ich sprawności.

Niska lepkość gwarantuje zminimalizowanie oporów silnika, w efekcie czego zostaje osiągnięte niskie zużycie paliwa oraz redukcja spalin. Produkt ten doskonale sprawdza się przy zimnym rozruchu i pracy silnika w niskich temperaturach, zapewniając niskie zużycie i trwałość oleju z zachowaniem fabrycznej czystości silnika. Optymalna zawartość specjalnie dobranych dodatków olejowych dobrze zabezpiecza wszelkie newralgiczne elementy silnika przed jego uszkodzeniami, a sam olej – przed przyspieszonym procesem utleniania oraz żelowania. Receptura całej gamy produktów Platinum Max Expert Hybrid została opracowana w oparciu o najwyższe standardy produkcyjne, zgodne z klasami jakości SPI SN RC czy SP oraz ILSAC GF-5 i GF6A/B (w zależności od produktu).



Grażyna Ciepiela-Składzień
Dział Strategii Produktów ORLEN OIL

Tagi

Orlen  Olej  Orlen Oil 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2