Niterra, NTK
Czujniki EDPS marki NTK Vehicle Electronics: czujnik różnicy ciśnień (DPS), czujnik ciśnienia spalin (EPS) i czujniki wysokiego ciśnienia (HPS)
Światowy specjalista w dziedzinie technologii zapłonu i elektroniki samochodowej, firma Niterra (wcześniej znana jako NGK SPARK PLUG) informuje o wprowadzeniu na rynek nowej gamy czujników ciśnienia spalin i ciśnienia różnicowego (EDPS). Włączenie tej linii czujników do marki NTK Vehicle Electronics uzupełnia portfolio produktów przeciwdziałających zanieczyszczeniom środowiska.
Czujniki EDPS odgrywają znaczącą rolę w optymalizacji pracy silnika. Ich zadaniem jest przekazywanie sterownikom silnika (ECU) niezbędnych informacji dotyczących ciśnienia spalin i poziomu napełnienia filtra cząstek stałych (DPF). Oferta czujników EDPS marki NTK Vehicle Electronics obejmuje czujniki różnicy ciśnień (DPS), czujniki ciśnienia spalin (EPS) i czujniki wysokiego ciśnienia (HPS). Zapewnia to kompleksowe pokrycie oferty. Czujniki te mogą być montowane w różnych miejscach w pojeździe.
Czujnik DPS mierzy spadek ciśnienia pomiędzy dwoma miejscami w schemacie przepływu. Montuje się go w kolektorze wydechowym przed lub za filtrem DPF, przed/za katalizatorem, przed/za turbosprężarką bądź przed/za chłodnicą zaworu recyrkulacji spalin (chłodnicą EGR). W jednym miejscu reguluje on recyrkulację gazów pod niskim ciśnieniem, w innym – monitoruje działanie filtra DPF, jednocześnie zgłaszając stan jego zapełnienia do ECU.
Czujnik EPS dokonuje pomiaru ciśnienia i przekazuje tę informację do ECU. Może być montowany w różnych miejscach w układzie wydechowym, na przykład przed filtrem DPF, przed lub za turbosprężarką.
Czujnik HPS mierzy przeciwciśnienie gazów spalinowych. Montuje się go przed filtrem DPF, przed turbosprężarką, za turbosprężarką lub za chłodnicą EGR. Informacje te są przesyłane do ECU, który wykorzystuje je do monitorowania i ochrony zespołu turbosprężarki. Monitorowanie ciśnienia wyjściowego zapobiega uszkodzeniu kolektora wydechowego przez przeciwciśnienie. W przypadku zaworów EGR i chłodnic EGR informacje te są również wykorzystywane do dostosowania i sterowania szybkością recyrkulacji spalin, co jest ważne z punktu widzenia przestrzegania norm emisji.
Dzięki dopasowaniu do 62% obecnych na rynku pojazdów (łącznie 87 mln samochodów), NTK Vehicle Electronics jest obecnie liderem na rynku czujników EDPS wśród marek premium. Dotyczy to 42,3 miliona pojazdów w Europie Środkowej, 36,8 miliona pojazdów w Europie Zachodniej i 7,6 miliona pojazdów na Bliskim Wschodzie i w Afryce Wschodniej.
– Nasze portfolio wysokiej jakości czujników marki NTK Vehicle Electronics zostało teraz pozszerzone o nową gamę czujników EDPS – mówi Frank Massia, Dyrektor Marketingu Aftermarket EMEA, Niterra EMEA GmbH. – Wprowadzenie tych produktów zapewnia naszym partnerom handlowym i operatorom warsztatów jeszcze większe możliwości sprzedaży dzięki wysokiej jakości tych czujników oraz ich dopasowaniu do dużej ilości pojazdów.
Z uwagi na fakt, że czujniki EDPS stają się coraz powszechniejsze we współczesnych pojazdach wszystkich marek, oczekiwany jest wyraźny wzrost rynku w następnych latach. To z kolei umożliwi redukcję emisji spalin z pojazdów. Co więcej, mimo że stosowanie czujników EDPS jest obecnie bardziej rozpowszechnione w samochodach z silnikami Diesla, w nadchodzących latach ma nastąpić znaczący wzrost ich obecności na rynku silników benzynowych.
Marka NTK Vehicle Electronics zapewnia usługi najwyższej jakości oraz lokalną sieć dystrybucji, która umożliwia klientom korzystanie z konkurencyjnej oferty. Nowej linii czujników EDPS, która jest już w sprzedaży, towarzyszy wsparcie techniczne w postaci filmu instruktażowego oraz publikacji w katalogu TecDoc i w wyszukiwarce produktów na stronie internetowej. Więcej informacji na www.ngkntk.com
0 komentarzy dodaj komentarz