strona główna Nowości rynkowe Markowe amortyzatory dla kamperów, SUV-ów i samochodów sportowych
2023-07-05, ostatnia aktualizacja 2023-07-05 11:22

Markowe amortyzatory dla kamperów, SUV-ów i samochodów sportowych

Bilstein

Amortyzatory gazowe ze specjlanej serii Bilstein oferują znacznie więcej niż amortyzatory stosowane seryjnie. Ich montaż może znacznie zwiększyć bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i komfort użytkowników różnych pojazdów. Natomiast w przypadku warsztatów jest możliwością poszerzenia oferty. Wszystkie amortyzatory B6 i B6 Camper (advanced) mają także tę zaletę, że odpowiadają wymiarami częścią fabrycznym, więc nie zmieniają geometrii zawieszenia.

Bilstein B6 Camper
Kampery są oparte na podwoziach samochodów dostawczych do zabudowy i zwykle wyposażone są w fabryczne podwozie. Efektem może być brak komfortu podróżowania, słaba stabilność podczas pokonywania zakrętów czy uciążliwe odgłosy. Zalety udoskonalonego zamiennika - amortyzatora B6 Camper - to zwiększenie bezpieczeństwa przy bocznym wietrze i na zakrętach dzięki optymalnej przyczepności do drogi oraz bardziej intensywne wrażenia z jazdy dzięki wysokiej przyczepności i precyzyjnemu prowadzeniu. Jednocześnie użytkownicy mogą liczyć na większy komfort jazdy (redukcja hałasu dzięki lepszemu tłumieniu). Jest to osiągnięte dzięki zoptymalizowaniu zachowania zawieszenia podczas toczenia na bruku i na przejazdach kolejowych. Z nowych amortyzatorów B6 Camper skorzystają także właściciele przerobionych furgonów, jak i pojazdów półzintegrowanych na bazie Fiata Ducato (od roku modelowego 2006). Ponad połowa wszystkich kamperów w Europie jest oparta na ich konstrukcji. Pod uwagę brane są również identycznie skonstruowane pojazdy marek Citroën i Peugeot. W zależności od wersji wymiana jest konieczna tylko na przedniej osi (Ducato/light/35 L) lub na obu osiach (Ducato Maxi/heavy/35 H/40 H).

Bilstein B6 Camper Advanced
Jego dodatkową zaletą jest innowacyjna technologia DampMatic®. To zapewnia tłumienie selektywne względem amplitudy. Dzięki tej czysto mechanicznej technologii tłok sterujący reaguje na drgania przenoszone przez jezdnię i automatycznie wybiera jedną z dwóch krzywych charakterystycznych. W „miękkim ustawieniu” olej amortyzatora przepływa zarówno przez główny tłok, jak i przez specjalne obejście DampMatic®. W ustawieniu „twardym” ten ostatni jest zamknięty, więc przepływ jest zmniejszony. DampMatic® dodatkowo poprawia właściwości toczenia pod względem komfortu, ponieważ amortyzator działa z dwoma obiegami oleju jednocześnie. Można to odczuć na przykład na dylatacjach w jezdni i na kostce brukowej. Ponadto ogromnie wzrasta kontrola nad pojazdem, na przykład na zakrętach i przy zmianie pasa ruchu.

Przyczepy kempingowe, przyczepy transportowe i bagażniki rowerowe
Różnią się rozmiarem i wagą. Nawet umiarkowane obciążenia samochodu przyczepą, lub sprzętem dodatkowym skutkują zauważalnie większymi obciążeniami tylnej osi. A to ma kluczowe znaczenie dla stabilności kierunkowej samochodu. Jeśli amortyzator nie jest już w stanie zredukować wibracji generowanych przez zawieszenie, zestaw szybko wymyka się spod kontroli - na przykład podczas szybkiego skręcania.
Kierowca ma trudności z opanowaniem samochodu, który wpadł w nadmierne i pogłębiające wahania kierunku jazdy, więc istnieje zwiększone ryzyko wypadku. Rozwiązanie: montaż Bilstein B6 ze zwiększoną siłą tłumienia. Bagażniki rowerowe na hak holowniczy są również bardzo popularne ze względu na łatwość załadunku. Jednak obciążenie pionowe działające na tylną oś może niekorzystnie wpłynąć na prowadzenie. Szczególnie problematyczne są tutaj coraz bardziej popularne e-rowery, które są znacznie cięższe od konwencjonalnych rowerów. Tutaj również rozwiązanie: montaż Bilstein B6 o zwiększonej sile tłumienia.

Sportowe bez obniżania zawieszenia
Często zawieszenie w takich autach się nie modernizuje, bo wiąże się to automatycznie z obniżeniem zawieszenia. Nie robi się to także ze względu na tuningowy wygląd, mniejszy prześwit, ewentualną utratę komfortu lub obawę przed wysokimi kosztami. Również tutaj Bilstein B6 może być elegancką i efektywną alternatywą, która przynosi zauważalne korzyści nawet bez obniżania zawieszenia. Jest to dla warsztatów możliwość poszerzenia swojej oferty.

SUV-y, samochody dostawcze i vany
Wadą wynikającą z cech konstrukcyjnych tych pojazdów jest wysoko położony środek ciężkości, co przekłada się na większe wychylenia boczne podczas jazdy po łukach. Przy zwiększonej sile tłumienia, Bilstein B6 jest również odpowiednim rozwiązaniem. To samo dotyczy pojazdów o normalnej wysokości, ale z bagażnikami dachowymi lub boksami dachowymi, dzięki którym środek ciężkości samochodu jest w rezultacie przesunięty do góry. We wszystkich tych przypadkach instalacja specjalnych amortyzatorów marki Bilstein nie wpływa negatywnie na przydatność do codziennego użytku ani na prześwit.



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2