Tenneco, archiwum
Centrum Inżynieryjne Monroe jest zlokalizowane w kompleksie "Nowe Gliwice" na terenie, gdzie ćwierć wieku temu działała kopalnia węgla kamiennego
Firma Tenneco w dniu 24 maja 2023 r. zorganizowała uroczystość otwarcia najnowocześniejszego centrum inżynieryjnego o powierzchni 9600 m kw., które będzie obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy (European Ride Control) i zaawansowanych technologii zawieszenia (Advanced Suspension Technologies, AST). Nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe znajduje się w odległości około dwóch kilometrów od kompleksu produkcyjnego firmy Tenneco, które powstało wcześniej w Gliwicach.
– Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów – mówił Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. – Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów.
W uroczystym otwarciu MEEC uczestniczyła kadra zarządzająca Tenneco, a także przedstawiciele władz krajowych i lokalnych. Z zaproszenia skorzystało liczne grono klientów, członków największych europejskich instytutów badawczych oraz przedstawicieli mediów. Po porannej uroczystości, obejmującej prezentacje firmy i ceremonię przecięcia wstęgi, uczestnicy podzieleni na grupy zwiedzali wszystkie działy tego rozbudowanego ośrodka, a ich przewodnikami byli firmowi specjaliści.
W Monroe European Engineering Center (MEEC) pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.
Ośrodek jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania ride work, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad amortyzatorami przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.
Firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz inżynierii (CAE), a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Dział projektowania o powierzchni 5330 m kw. jest wyposażony w specjalistyczny sprzęt umożliwiający szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.
Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie ośrodków znajdujących się w Gliwicach, Monroe w stanie Michigan, (USA), Ermui w Hiszpanii,Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.
Tenneco jest jednym z czołowych światowych projektantów, producentów i sprzedawców produktów motoryzacyjnych dla klientów na rynku oryginalnego wyposażenia i rynku wtórnym. Dzięki grupom biznesowym DRiV, Performance Solutions, Clean Air i Powertrain firma Tenneco przyczynia się do postępów w dziedzinie globalnej mobilności poprzez dostarczanie rozwiązań technologicznych na rynki pojazdów lekkich, ciężarowych, terenowych, przemysłowych, wyścigowych, jak również na rynek wtórny.
W Monroe European Engineering Center powstają koncepcje nowych produktów, patenty oraz technologie ich wytwarzania. Przeprowadzane są dokładne testy, sprawdzające skuteczność i bezpieczeństwo nowych i kompletnych systemów zawieszeń samochodowych
0 komentarzy dodaj komentarz