Regeneracja wyrobów metalowo-gumowych polega na odzyskaniu z oryginalnego produktu metalowego rdzenia, który zostanie następnie wykorzystany do wykonania nowego elementu. W przypadku tego typu wyrobów najczęściej narażona na uszkodzenia jest guma i to ona jako pierwsza wykazuje objawy zużycia.
Element metalowy zazwyczaj nie nosi śladów zużycia, jest jedynie zabrudzony lub lekko skorodowany w zewnętrznych, widocznych miejscach. Przy wymianie elementu oryginalnego na nowy trzeba ten pierwszy w całości wyrzucić, co jest niekorzystne zarówno dla środowiska, jak i (szczególnie w przypadku mało popularnych produktów) niekorzystne ekonomicznie. W ofercie firmy Tedgum można znaleźć elementy oznaczone znaczkiem złożonym z 3 zielonych strzałek.
Trzeba podkreślić, że elementy regenerowane mają takie same właściwości, jak oryginalne.
Przebieg regeneracji
Element oryginalny musi zostać zdemontowany z pojazdu w taki sposób,
aby obudowa oraz inne elementy, które będą ponownie wykorzystane
do zregenerowania produktu, pozostały nieuszkodzone.
Element powinien zostać dostarczony do firmy Tedgum,
z którą przed wysyłką należy się skontaktować
w celu ustalenia szczegółów wykonania regeneracji.
Przesłany element zostaje rozebrany na części, a zużyty
element gumowy – usunięty.
Wykonane z metalu elementy rdzenia są czyszczone
oraz pokrywane powłoką zabezpieczającą, aby dłużej
zachowały trwałość.
Nowa guma zostaje zwulkanizowana w metalowych częściach.
Zregenerowany element jest gotowy do montażu.
Element zostaje odesłany na adres wskazany
przez zleceniodawcę.
Zregenerowany element należy w samochodzie
zamontować w taki sam sposób, jak wcześniej założony
był element oryginalny.
Wymiana uszkodzonego elementu na zregenerowany dobiegła końca.
Regeneracja poduszki silnika do Mercedesa 600:
1 – uszkodzona oryginalna poduszka, 2 – elementy wykorzystane
w procesie regeneracji, 3 – poduszka po regeneracji
Regeneracja tulei kołyski silnika samochodu Rolls Royce Silver Spirit:
1 – uszkodzona tuleja, 2 – uszkodona tuleja (widok z drugiej strony),
3 – elementy wykorzystane w regeneracji, 4 – zregenerowana tuleja
0 komentarzy dodaj komentarz