Brytyjski producent samochodów luksusowych Bentley Motors w 2022 roku zanotował najwyższy wzrost sprzedaży w swojej 104-letniej historii. Zysk operacyjny firmy w ubiegłym roku wyniósł 708 milionów euro, co oznacza wzrost o 319 milionów euro w stosunku do 2021 roku. Obroty brytyjskiego producenta osiągnęły 3,38 miliarda euro i jest to tym samym wzrost o 19% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Najlepsze wyniki finansowe zbiegają się z rekordową sprzedażą luksusowych samochodów z Crewe – z danych sprzedażowych wynika, że w ubiegłym roku Bentley dostarczył 15 174 egzemplarzy samochodów do klientów na całym świecie i po raz pierwszy w historii firmy przekroczył próg 15 000 samochodów w ciągu roku. Sukces ten wynikał m.in. ze zmiany zachowań konsumenckich klientów oraz sprzedaży edycji kolekcjonerskich modeli Coachbuilt.
Niesłabnąca popularność SUV-ów zapewniła modelowi Bentayga pozycję numer jeden wśród pozostałych modeli marki. Samochód osiągnął najwyższy od 6 lat wynik, stanowiąc tym samym 42% całkowitej sprzedaży marki i zyskując miano najbardziej luksusowego SUV-a na świecie.
Modele Continental GT i Convertible odpowiadały z kolei za niemal 1/3 sprzedaży, a model GT Speed, czyli najbardziej dynamiczny samochód drogowy, jaki kiedykolwiek stworzyła marka, stanowił prawie 31% udziału w całkowitej sprzedaży. Flying Spur, luksusowy czterodrzwiowy grand-tourer, osiągnął 28% ogólnej sprzedaży brytyjskiej marki.
Wysokie zyski i optymistyczne prognozy popytu zapewniają solidne podstawy do samofinansowania strategii zrównoważonego rozwoju. W ramach strategii Beyond100, Bentley dąży do zelektryfikowania całej gamy modelowej oraz do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. 10-letni program inwestycyjny wart jest 3 miliardy euro i skupia się na wprowadzaniu nowych modeli oraz modernizacji fabryki Pyms Lane w Crewe w Anglii, gdzie produkowane są wszystkie modele marki.
0 komentarzy dodaj komentarz