W ubiegłym roku rynek motoryzacyjny obiegła wiadomość, że firma NGK Spark Plug zmienia swoją nazwę na Niterra. Dlaczego największy na świecie producent świec zapłonowych zmienia nazwę nawiązującą do jego flagowego produktu? O przyczynach tych zmian, nowej nazwie i logo rozmawiamy z panem Tomaszem Supadym, nowym Dyrektorem Generalnym NGK Spark Plug w Polsce.
- Dlaczego angielska nazwa firmy zmienia się z NGK Spark Plug na Niterra? Skąd pomysł na odejście od szeroko rozpoznawalnej nazwy, będącej jednocześnie silną marką?
- Główną przyczyną jest postęp elektromobilności na świecie. Biorąc pod uwagę przewidywane odejście od układów napędowych ICE (z silnikami spalinowymi), a także cele zrównoważonego rozwoju firmy, nazwa „NGK Spark Plug” nie opisuje już dokładnie rozwoju działalności firmy jako całości. Ponadto obecna nazwa od dawna odzwierciedla już tylko jedną z wielu linii produktów w jej portfolio biznesowym, podczas gdy firma oferuje również szeroką gamę czujników dla przemysłu motoryzacyjnego.
- Co oznacza zmiana „angielskiej” nazwy firmy? Czy nowa nazwa zostanie przyjęta przez całą globalną firmę?
- Nazwa „Niterra” będzie używana w Europie i regionie EMEA oraz w krajach anglojęzycznych. W krajach, w których używana jest japońska nazwa firmy, na razie nie nastąpi zmiana nazwy. Jednak nowy logotyp „Niterra” zostanie przyjęty we wszystkich regionach dla zachowania spójności.
- Od kiedy zacznie obowiązywać zmiana nazwy?
- Nazwa firmy będzie obowiązywać po formalnym wpisaniu do rejestrów handlowych w różnych jurysdykcjach. Rejestracja jest zaplanowana na początek kwietnia 2023 roku.
- Co oznacza nazwa Niterra?
- „Niterra” to wymyślone słowo, które łączy łacińskie słowa niteo oznaczające „błyszczeć” i terra – „ziemia”. Wyraża ono pragnienie Grupy NGK, aby być firmą, która nie tylko przyczynia się do tworzenia zrównoważonego społeczeństwa, ale także sprawia, że ziemia błyszczy: jest to cel sformułowany w wizji firmy na 2040 rok: „Więcej niż ceramika, przekraczając granice wyobraźni”.
- Dlaczego tak wygląda logo?
- Zdecydowaliśmy się na użycie samego logotypu, czyli rodzaju logo, które zawiera tylko nazwę firmy – bez symboli czy emblematów. Żółty kolor będący kropką nad „i” symbolizuje wizerunek płonącej świecy, a to dlatego, że w nowej nazwie Niterra zawiera się znaczenie rozświetlania świata. Jako podstawowy kolor wybrano petrol green, ponieważ tworzy on wrażenie Ziemi widzianej z kosmosu. Oba kolory symbolizują znaczenie Niterra: ziemia i blask.
- Jaka jest wizja i misja firmy Niterra?
- Wizją i misją firmy Niterra jest rozszerzenie działalności poza obszar ceramiki, w którym jest ona aktualnie światowym ekspertem i liderem. Chcemy sprostać stojącym przed światem wyzwaniom i przyczynić się do budowania lepszego społeczeństwa.
- Gdzie Niterra chce być za 20 lat?
- W ciągu 20 lat Niterra chce wprowadzić radykalne zmiany wykraczające poza obecną ścieżkę, aby stać się firmą, która odgrywa wiodącą rolę w tworzeniu prawdziwie zrównoważonego społeczeństwa. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez wykorzystanie jej kluczowych kompetencji w takich obszarach, jak technologia materiałów ceramicznych, technologia czujników, globalny system produkcji/sprzedaży itp. oraz osiągnięcie rozwoju firmy w czterech następujących obszarach biznesowych: mobilność, medycyna, środowisko i energia oraz komunikacja.
- Czy zmiana nazwy pociągnie za sobą dalsze zmiany (przejęcia, rozszerzenie działalności itp.)?
- Celem firmy Niterra jest rozwój biznesowy w czterech obszarach działalności. Poprzez inicjatywy, takie jak fundusz Corporate Venture Capital Fund (CVC) firma inwestuje kapitał w dobrze rokujące przedsięwzięcia, takie jak start-upy, w których dostrzega potencjał.
- Co się stanie z obecnymi nazwami i logo marek NGK i NTK?
- Nazwy i logo marek NGK i NTK będą nadal stosowane w branży motoryzacyjnej w oddziałach specjalizujących się w technologii zapłonu i elektroniki samochodowej.
- A zatem mechanicy nie muszą obawiać się, że wkrótce nie znajdą na półkach świec i innych produktów z logo NGK i NTK?
- Oczywiście, że nie. Wręcz przeciwnie – będą pojawiały się nowe produkty, zwłaszcza pod marką NTK.
- Co się stanie z logo używanym w sportach motorowych?
- Logo sportów motorowych nie ulegnie zmianie, aby utrzymać wysoką rozpoznawalność marki firmy w sportach motorowych.
- Czy dane firmy pozostaną takie same (numer rejestru handlowego, warunki korzystania, informacje bankowe itp.)? Czy dla dystrybutorów będących państwa klientami zmiana nazwy niesie jakieś radykalne zmiany?
- W przypadku spółki GmbH wszystkie warunki ogólne, warunki sprzedaży i dostaw, umowy oraz wszystkie powiązane prawa i obowiązki firmy pozostaną niezmienione w przyszłości. Bez zmian pozostanie również numer rejestru handlowego, NIP/numer identyfikacyjny VAT, numer DUNS oraz dane rachunku bankowego.
Niterra EMEA GmbH jako następca prawny NGK Spark Plug Europe GmbH automatycznie przejmie wszelkie sprawy prawne. Wynika to z faktu, że przyszłe nowe umowy muszą zawierać nową nazwę firmy. Będą to jedyne zmiany dla naszych klientów w tym momencie.
- Co dokładnie zmieni się w zakresie produktów, asortymentu, opakowań itp.?
- Nie będzie żadnych zmian w zakresie produktów i asortymentu. Szata graficzna opakowań wraz z komunikacją marki pozostaną takie same, zmodyfikowany będzie jedynie adres.
- Czy ulegnie zmianie obecność firmy w Internecie?
- Z dniem 1 kwietnia 2023 roku zostanie zmienione logo firmy na stronie EMEA www.ngkntk.com, będą też odpowiednio dostosowane kody kolorów.
Komunikacja w mediach społecznościowych jest kierowana do konkretnych grup odbiorców i uwzględnia różne perspektywy. Dlatego zmiany w poszczególnych kanałach komunikacji również będą różne:
Jedyną zmianą na platformach – TekniWiki & Fanshop będzie logo firmy i ewentualnie modyfikacje kolorów.
0 komentarzy dodaj komentarz