Moto-Profil
Należąca do Moto-Profilu sieć ProfiAuto zrzesza ponad 240 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 serwisów motoryzacyjnych w Polsce, Czechach i na Słowacji
- Moto-Profil, jak i cała branża aftermarketowa, jest w dobrej kondycji, jednak musimy wychodzić poza utarte schematy – mówi Michał Tochowicz, podsumowując rok 2022 w firmie Moto-Profil i sieci ProfiAuto. Przedstawiciele jednego z największych w Polsce dystrybutorów części motoryzacyjnych, wchodzącego właśnie w trzecią dekadę działalności, podali także swoje prognozy na nadchodzące 12 miesięcy.
W ostatnich czterech kwartałach Moto-Profil po raz kolejny zanotował wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego roku. Firma prężnie działa również na arenie europejskiej, stale poszerzając sieć kontaktów biznesowych. Należąca do Moto-Profilu sieć ProfiAuto zrzesza ponad 240 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 serwisów motoryzacyjnych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Pozostaje tym samym największym tego typu podmiotem na rynku dystrybutorów części i warsztatów w kraju.
Minione cztery kwartały stały pod znakiem rozwoju oferty handlowej. Firma rozpoczęła bezpośrednią współpracę z marką Castrol, wprowadziła także do swojego katalogu asortyment marki KYB. Ponadto rozszerzyła portfolio marek własnych: ProfiPower, Oyodo i JPN.
W 2022 roku Moto-Profil pracował nad nową wersją katalogu z częściami, który będzie wprowadzany w ścisłej współpracy z partnerami biznesowymi od I kwartału br. Poza katalogiem, Moto-Profil rozwijał też oprogramowanie dla sklepów i hurtowni motoryzacyjnych – ProfiBiznes.
Po pandemicznej przerwie, firma wróciła do organizacji ogólnopolskich wydarzeń – Konferencji ProfiAuto dla partnerskich sklepów i hurtowni oraz czterech Konferencji ProfiAuto Serwis dla właścicieli warsztatów zrzeszonych w sieci.
W odpowiedzi na coraz bardziej odczuwalny brak specjalistów w warsztatach oraz wymagania młodego pokolenia mechaników, Moto-Profil wdrożył w 2022 roku oprogramowanie ProfiAuto Wirtualny Warsztat w szkołach mechanicznych w Polsce i Czechach. Dzięki temu niemal 400 uczniów po raz pierwszy kształciło się w zawodzie z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, odbył się także II Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR.
Mając na uwadze zmieniający się profil klienta warsztatów, w ubiegłym roku Moto-Profil rozwijał aplikację ProfiAuto, która pozwala m.in. na umówienie wizyty w serwisie przez smartfona czy śledzenie wydatków na paliwo.
W związku z inflacją, wysokimi cenami energii czy brakiem pracowników na rynku Moto-Profil stara się maksymalnie wspierać swoich partnerów pod kątem zwiększenia efektywności biznesu. Zapewniają to m.in. programy wsparcia handlowego oraz szeroko zakrojona działalność marketingowa.
Z perspektywy globalnej oraz zmian w świecie motoryzacji (elektryfikacja, nowe modele korzystania z samochodu czy dyrektywa „Fit for 55”, czyli planowany zakaz sprzedaży samochodów w Europie z silnikami spalinowymi od 2035 roku) firma skupia się także na przyszłości, biorąc czynny udział w działaniach takich organizacji, jak TEMOT International czy SDCM. Również pod kątem przyszłości Moto-Profil oferuje szkolenia dla mechaników i produkty w katalogu związane z serwisowaniem nowoczesnych hybryd oraz samochodów elektrycznych.
0 komentarzy dodaj komentarz