Fot. Lumileds
Lampa Philips Xperion 6000 Pillar UV, która będzie mogła mieć na opakowaniu logo z charakterystyczną czerwoną kropką
Spośród kilku tysięcy zgłoszonych w tym roku produktów lampy warsztatowe Philips Xperion 6000 otrzymały prestiżowe tytuły: IF Design Award i Red Dot Design Award. Od blisko 70 lat międzynarodowe jury specjalistów z zakresu projektowania ocenia nowe na rynku produkty pod kątem ich innowacyjności i wzornictwa. Nagrodzone otrzymują na opakowanie logo z charakterystyczną czerwoną kropką. W ostatnim czasie nagrodę Red Dot otrzymały między innymi retrofity LED Philips Ultinon Pro9000 (kategoria Best of the Best 2021), Philips X-tremeUltinon LED gen2 (Best of the Best 2019). W tym roku dołącza do nich lampa warsztatowa Philips Xperion 6000 Pillar UV.
Podobną historię ma także konkurs IF Design Award. Międzynarodowe jury podzielone na trzyosobowe grupy, które oceniają przypisane kategorie. Są to nie tylko produkty, ale też sposób ich opakowania, architektura wnętrz i krajobrazu czy rozwiązania podnoszące komfort użytkowania. W 2021 roku nagrodę tę przyznano retrofitom Philips Ultinon Pro9000. Jury doceniło walory całej serii lamp warsztatowych Xperion 6000 w kategorii Narzędzia.
- W ofercie Philips jest ponad dwadzieścia modeli lamp warsztatowych. Pozwala to na lepszy ich dobór pod specyfikę konkretnych prac. Ale tym, co je zawsze wyróżnia to fakt, że wszystkie powstały na bazie opinii i sugestii użytkowników, czyli mechaników. Za kwintesencję tej polityki można uznać nową serię lamp Xperion 6000. Ich projekt, parametry oraz ergonomia zostały docenione przez forum specjalistów zasiadających w jury konkursów Red Dot Design Award i IF Design Award - mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Gama lamp Xperion 6000 składa się z modeli Pocket, Slim, Line, Pillar i UV Pillar. Ich wizualnym wyróżnikiem jest limonkowo-szara obudowa. Takie zestawienie nie jest przypadkowe, bo zaproponowane właśnie przez mechaników, którzy nieraz tracili czas na odnalezienie odłożonej lampy w warsztacie. Sama obudowa posiada wysoką klasę szczelności (IP65) i odporności na uszkodzenia mechaniczne, np. upadku do kanału w warsztacie (IK07). Dodatkowo rękojeść została wykonana z tworzywa ABS, co gwarantuje pewny chwyt nawet zabrudzoną smarem dłonią.
Innym często zgłaszanym postulatem był sposób mocowania do powierzchni metalowych. W serii Xperion 6000 zastosowano silniejszy magnes. A w przypadku Slim, Pillar i Pillar UV dwie sztuki, co pozwala na stabilne ustawienie lampy w pionie. Każdy z modeli wyposażono też w wyjmowany i obracany wokół własnej osi haczyk.
Pozostałe rozwiązania to bezprzewodowe działanie - nowością jest możliwość szybszego ładowania z wykorzystaniem portu usb-C oraz wydajne diody LED z szeroką wiązką świecenia i trybami pracy Eco lub Boost.
W przypadku nagrodzonej lampy Xperion 6000 Pillar UV dodano ultrafioletowe światło pomocne do szukania miejsc wycieków płynów eksploatacyjnych. Z kolei specjalnie zestawiony panel z diodami LED pod kątem wskaźnika CRI pozwala na wierne odwzorowanie kolorów, np. lakieru nadwozia, w warunkach sztucznego oświetlenia. W tym przypadku uzyskano efektywność na poziomie 95 (z maksymalnych 100).
Poza modelem Philips Xperion 6000 Line do pozostałych oferowane jest nowe akcesorium - stacja dokująca podłączona do sieci 230V. Za jej pośrednictwem można ładować jednocześnie dwie lampy. Innym premierowym rozwiązaniem jest funkcja „Find my device”. Dwa moduły radiowe - nadajnik i odbiornik - pozwolą szybciej zlokalizować odłożoną lampę, jak też zasygnalizują jej pozostawienie w naprawionym pojeździe, który właśnie wyjeżdża z warsztatu.
0 komentarzy dodaj komentarz